לתרומות לחץ כאן

כלי שבישלו בו בשבת – האם טעון הכשרה?

שאלה:

שלום וברכה לרב,

1. מחבת שקלו בה אגוזים בשבת (על גבי פלטה…) האם נשאר בה טעם איסור ואם כן אז צריך ללבן או להגעיל?

2. סיר שחיממו בו מרק קר או מאכל קר עם רוטב בשבת האם טעון הגעלה? (אני אשכנזי אם זה משנה)
ואם אכלו אז מה לגבי כלי האכילה?

3. האם ירקות לא מעושרים מבליעים טעם איסור בבישול/אפייה?

4. אם אסביר להוריי בכלליות את הלכות בישול בשבת אז האם מותר וכדאי לסמוך על זה שהם ישמרו עליהם והמטבח ישאר כשר? (למשל כשאעשה שבת לא בבית ולא אוכל להשגיח או אם לא ראיתי וכו'). כי למשך הסברתי להם שאסור לקלות בשבת אבל בכל זאת זה קרה שוב השבת.

אשמח לדעת הרב לגבי שאלות אלה.

תודה מראש וחודש טוב

תשובה:

שלום וברכה

אף שכלי שבישלו בו בשבת בולע ואסור לאותו שבישל בו במזיד לעולם ללא הכשרה, אדם אחר יכול להשתמש בכלי ואינו צריך להכשירו, דין הכלי אינו חמור מדין המאכל עצמו, ולכן, לאחרים כיון שגם האוכל עצמו שהתבשל בשבת מותר להם באכילה במוצאי שבת, גם הסיר לא נאסר. כך מבואר בשו”ע הרב שם סעיף א.

ירק שאינו מעושר גם הבליעות שלו אסורות, אבל כמו כל מאכלות אסורות, לאחר שהכלי אינו בן יומו – עבר יותר מ24 שעות, הוא לא יאסור אוכל שהתבשל בו [אף שהוא טעון הגעלה].

כיון שכך לענין הכלים תוכל להקל ולסמוך עליהם כי בלאו הכי גם אם עשו דבר האוסר זה כבר לא יהיה בן יומו.

שבוע טוב וחודש מבורך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל