הכשרת לבבות במחבת

שאלה:

שלום לרבנים באחד התשובות בענין הכשר לבבות כתבתם שאסור לטגן במחבת מה דין בדיעבד שטיגנו מה דין הלבבות והמחבת? 2 ואני עוד שואל למה בכלל שיהיה אסור בסי עב סעא לכאורה מה שהבנתי שאם מלחתי וקרעתי יהיה מותר( וילקו"י ח"א איסור והיתר עמוד תצא) אשמח לביאור תודה רבה

תשובה:

שלום רב.

כבד או לבבות שלא נצלה על גבי רשת כדין אלא טוגן במחבת או נתבשל, מותר באכילה אולם המחבת טעונה הכשרה, ויש מן הפוסקים שכתבו שאין להתיר כבד זה לאכילה אלא במקום שהדבר כרוך בהפסד מרובה או בביטול עונג שבת. כמו כן, אף לדעת המקילים בדבר, יש להדיח את הכבד היטב קודם אכילתו משאריות הדם.

המחבת צריכה ליבון וברוב סוגי המחבתות של זמנינו לא שייך ללבנם בלא שינזקו ולכן אין להשתמש במחבת זו שוב.

מקורות:

ראה שולחן ערוך יו”ד סי’ עג סעי’ א, שו”ת זבחי צדק סי’ יד, וכף החיים שם סעי’ טו. וע”ע שו”ת יחוה דעת חלק ב סי’ נא.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. לכאורה בסי עב וז"ל הלב מתקבץ וכו צריך לקורעו קודם מליחה ולהוציא דמו ואח"כ למולחו אח"כ ואז מותר לבשלו. כ"כ למה הצרכתם להגעיל המחבת? ומה שצינתם לכה"ח זה מירי בכבד ולא בלבבות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל