שאלה:
אם אמר לאישתו לא לנשק את פלוני (ולא מחשד שיגיע ממש לעבירה) ובכל זאת נישקה (מדובר על חילונים שכשנפגשים מתנשקים) האם זה כמו דין של סוטה?
תשובה:
נישוק לא אוסר אשה לבעלה גם אם התרה בה קודם לכן, ואין לה דין סוטה חלילה, אבל אכן יש להוכיח אותה על מנהג פרוץ זה, שתדע שהדבר מתועב מאוד בעיני בורא עולם.
שבת שלום.
ואין הבדל אם הנישוק היה במקום סגור ולבד? (וגם כאשר התרה ידע שהנישוק במקום סגור, אלא שאמר לה על הנישוק). תודה ושבת שלום.
גם אם התרה בה מנשיקה והתיחדה אין זה קינוי שאוסרה לבעלה.
מעתיק לך מס' משנת האישות שהיה בעריכתי:
עוד הוסיפו חכמים ואמרו, שאם קינא לה מדבר כיעור שאינה נאסרת מחמתו לבעל, וכגון שהיה חושד אותה שהיא משמשת עם הנחשד דרך איברים, או שראה בה דברי כיעור כחיבוק ונישוק והיה מתרה בה שלא תשוב לכסלה עוד, אין זה קינוי, כיון שאינו חושדה ואינו מתרה בה בדבר שתהיה נאסרת עליו מחמתו .
ראה סוטה (כו ע"ב), וברמב"ם (הל' סוטה פ"ג הל' כד). והובאו הדברים לדינא בשו"ת הרי בשמים (מהדו' ג- ד סי' סח) בנדונו שם לענין אשה שהתרה בה בעלה שלא תשוב לנהוג בכל מנהגי הכיעור שהורגלה בהם עם אותו פלוני. וע"ע שו"ת דברי חיים (אבהע"ז ח"א סי' יד ד"ה ויותר נראה).
יישר כח.
אז יוצא שאם ידע שהם הולכים להיפגש לבד ויתנשקו, ואמר לה אל תתנשקי ובכל זאת התנשקה אין זה סוטה.
נכון מאוד. שבת ש לום.
השאר תגובה