שאלה:
שלום וברכה. ידועה מחלוקת בין המחבר להרמ"א בבישולי עכו"ם שלפי המחבר אינה מועילה הדלקת האש. כשאשכנזי מבשל ע"י הדלקת האש ואח"כ מבשל גוי, האם בשביל ספרדי זה כלי שצריך הכשר ואסור לבשל בו? תודה
תשובה:
בשו”ע בסי’ קיג סעי’ טז הביא שנחלקו ראשונים האם בישולי נכרים אוסרים גם את הכלים או רק את התבשיל, ואף שנהגו להחמיר בזה כדעת האוסרים, כאן במקרה שיש קושי להכישר מאיזו סיבה יש ספק ספקא להקל, שמא הלכה כדברי הרמ"א ושמא אינם צריכים הכשר, אבל לפי שורת הדין יש להקפיד להכשיר.