לתרומות לחץ כאן

משכיר שמסרב לפתוח דירה לאנשים זרים

שאלה:

שלום רב
חבר ביקש ממני לשאול, הוא הלך לחו"ל לפסח ונתקע שם ולא יכול לחזור והוא אמר לבעל דירה שלו שהיות שהוא נאנס הוא משלם לו על אחסון הדברים עכשיו לחודש אייר ומכאן והלאה הוא מבטל החוזה, והוא שילם לחברה להגיע להוציא את הריהוט שלו, והם הגיעו והבעל דירה סירב ליתן להם המפתח (והוא אמר לחבר שלי שגם אם ישלח את המפתח שיש לו לא יוכל ליכנס) בטענה שאינו מסכים לביטול החוזה, והוא רוצה להיות מוחזק ולהיות הנתבע כדי שיהיה לו יד על העליונה, לכאורה אין לו שום זכות לזה בפרט שעל החודש הזה הוא שילם לאחסון והוא עדיין הסוחר עד סוף החודש השאלה האם ע"פ דין מותר לקרוא לפורץ לפתוח לו הדלת מכיון שבחודש זה הדירה שלו והוא לא יכול ליכנס ואם כן האם יצטרך לשלם למנעול חדש או לא? והאם מותר לקרוא למשטרה? מה מותר ע"פ דין ומה מומלץ לעשות?

תשובה:

שלום וברכה,

המשכיר חייב לתת לשוכר הדירה להיכנס, אבל יכול למנוע זרים שלא להיכנס לדירה כיון שהם אינם שוכרים. אלא שאם יביא שוכר תחתיו יהיה חייב לתת לו להיכנס לדירה. ולכן אם השוכר בחו"ל ולא נמצא בארץ יכול לעכב זרים שלא יכנסו, ובחודש אח"כ שרוצה השוכר לבטל את השכירות, יוכל המשכיר לעכב את הרהוט עד שידונו בבית דין.

בהצלחה.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. אם השוכר רוצה להכניס אנשים אחרים לדירה השכורה שלו על סמך מה יכול המשכיר לעכב הרי שכירת דירה אינו על תנאי שרק השוכר נכנס לדירה?

  2. המשכיר והשוכר ידונו בבית דין, ויעלו גם את הטענה הזו שבחודש אייר שהדירה הייתה שכורה, מנע המשכיר מזרים להיכנס, ובית דין יישקול האם יש להפחית את התשלום של חודש אייר עבור מניעת המשכיר מלהכניס זרים. ליבי אומר שלא יקבלו את טענת השוכר, מאחר והשוכר לא מביא אורחים אלא מביא זרים שיכנסו.

  3. שלום להרבנים כתבתם תשובה ואני סה"כ מבקש מקור אשמח לקבל תגובה (העלתי כמה תגובות ומשום מה לא קיבלתי מענה)
    אני לא שואל לגבי לשלם על חודש זה, אלא על מש"כ
    בפסק שמותר לו לעכב כניסת זרים. למה מותר לו לעכב כניסת זרים לדירה שהשכיר לחודש זה הרי תמיד השוכר יכול להכניס מי שרוצה, נא לציין מקורות מצד מה יש לו זכות לעכב כניסה לזרים
    וגם אם אפשר מראה מקום האם יכול לתפוס משכון עכשיו לחודש הבא שעדיין לא מחיוב לשלם
    בתודה מראש

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל