לתרומות לחץ כאן

מסייע

שאלה:

בס"ד זמר חרדי המיוצג ע"י חברה המייצגת בנוסף אליו לפחות ארבעה סטנדיפיסטים שהם מכת ליצנים ועוד זמרים חילונים . האם כשאני הולך למופע או קונה דיסק של אותו זמר וברור שאותה חברה ממומנת מהכסף שלי ושל שומרי מצוות אחרים וכן אני מעודד אותם ותומך בהם להמשיך לעשות מה שהתורה אוסרת. וכמו שלא קונים בחנויות שלא שומרי שבת האם רק עדיף להמנע מכך או שאסור מהדין לסייע להם?

תשובה:

אין איסור לקנות דיסק כזה.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. גם בחנות שאינה שומרת שבת אין איסור לקנות, קנייה אינה בגדר מסייע לדבר עבירה, רק הנהגה טובה שלא לתמוך, אלא להיפך רק באנשים שומרי שבת, וכל שכן כאן שלא ברור לי שהפעילות שלהם בעיקרה איסור גמור.

  2. הסברתי בשאלה שרוב המיוצגים סטנדפיסטים.אני יהודי חוזר בתשובה והייתי בהופעות כאלה לצערי.האם הרב יודע מה התוכן בהופעה של סטנדפיסט?. אין באפשרותי לכתוב את הדברים מגודל חומרתם אבל ברמז: תועבה ליצנות והלבנת פנים. מלבד האיסורים של קלות ראש נשים וגברים ביחד ועוד .האם זה רק בגדר שעדיף להמנע או שיש עלי חיוב למחות ולא לממן אותם? האם לא ראוי שאותו זמר חרדי יעבור לייצוג הולם יותר מבחינה הלכתית?

  3. אחזור שוב: ביהדות יש שני דברים, יש הלכה, אןם אתה שואל הלכה אין כאן מסייע, הם בין כך קיימים, ואם יש לך בכך צורך מותר.
    יש אבל גם הרגשת הלב! ברור שמותר וצריך שכל יהודי יהיה לו לב… אין בזה כללים, אבל אם אתה מרגיש שאתה לא רוצה לתת כסף על דיסק כזה, זה בהחלט יפה נכון ומרגש.
    בהצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל