לתרומות לחץ כאן

השבת חוב ממוני

שאלה:

לאחרונה נזכרתי שיש לי חוב ישן מאוד (מסוף שנת תשנ"ה 09/95) לצרכניה מסוימת שהיום כבר לא קיימת, אבל אז היא השתייכה לרשת שופרסל שקיימת גם קיימת. כשפניתי אליהם בטלפון לברר איך אפשר לפתור את הנושא הזה, נעניתי בניתוק השיחה, ובהתקשרויות חוזרות השיחה מתנתקת ברגע שהיא מופנית לנציג שירות (אולי הם חושבים שאני מטריד והכניסו אותי לרשימה שחורה). האמת שאין לי כל כך סבלנות להתמודד עם הסברים וכו' אחרי החוויה הזו, השאלה אם יש דרך שאוכל לשלם את החוב מעצמי כגון לשלם באיזו חנות או סניף של הרשת, דהיינו להעביר בקופה מוצרים בסכום החוב ולהחזיר אותם למדף אחר כך (בעיקרון יכול להיות שזה עושה בעיות עם המלאי), או שאני חייב לשלם באופן רשמי דרך הנהלת חשבונות של הרשת וכדומה? והאם יש הבדל בזה איך נוצר החוב? אגב, מדובר בסכום פעוט ממש (אז 3 ש"ח), האם צריך לחשב שינוי שווי הכסף בזמן כה ארוך, או לשלם את שווי המוצרים כפי שהיו נמכרים עכשיו הם או דומיהם? והאם גם זה תלוי באיך נוצר החוב? ושאלה אחרונה – אולי אני בכלל טועה והכתובת לתשלום זה למי שהיה בעל החנות המדוברת, אך כמו שהזכרתי בתקופה ההיא כבר נמכרה החנות לשופרסל, ולכאורה הוא היה רק מנהל החנויות או משהו כזה. אך יתכן שהיו ביניהם אלו תנאים מסוימים שהופכים אותו לזכאי בחוב הזה. אין לי מושג…

תשובה:

שלום וברכה,

לא נראה שיעזור לשלם לשופרסל, החוב הוא לחנות מסוימת שכבר איננה, ושופרסל אינם בעלים אלא יש להם חלק מהשותפות ברווחים, ולכן השבת החוב להם זה לא יעזור. כך נראה לי.

ולכן אין מה לעשות ואין חובה לשלם כשרוב התשלום לא יגיע ליעד.

אם החוב מחמת גזל יש לעשות בכסף צורכי רבים – מקווה או ביכנ"ס או מתנ"ס. ואם החוב לא מחמת גזל אין מה לעשות.

בהצלחה.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. כל הכבוד לכם ותודה על התשובה. מה עושים אם החנות היתה שייכת לחברה בע"מ והיום החברה בפירוק ע"י בית המשפט? משלמים למי שרשום כבעלים? חברה זה רכוש פרטי? שוב תודה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל