לתרומות לחץ כאן

אבא נפטר לפני יומיים – אנחנו מתגעגעים

שאלה:

אבי היקר הבן אדם הכי טוב בעולם החצי שהשלים אותי נפטר בבית לפני יומיים , כשבאנו להיפרד ממנו כשהוא כבר נפטר שמו אותו על שמיכה על הריצפה כשעיניו קצת פתוחות… נישקתי אותו ונפרדתי ממנו. אנחנו כרגע בשבעה אני בהריון חודש שני
האם מותר לי לשכב על הספה? כמובן שאנחנו ישנים על מיזרונים.. ואיך אני יודעת שהנשמה שלו נמצאת פה בבית כי אמרו במהלך השבעה הוא עדיין כאן. האם אפשר לבקש שיתן סימן והאם הוא לא מוותר על המצוות שלו כשהוא עושה את זה?

תשובה:

שלום וברכה

קראתי בצער את כאבכם, הרופא לשבורי לב הוא ירפא לשברכם.

אין כל בעיה לשכב על הספה, ואת יכולה גם בלילה לישון במיטה ולא על מזרון על הריצפה.

הנשמה של הנפטר אכן נמצאת בבית כל השבעה יוצאת ובאה, בשלושת הימים הראשונים היא כל הזמן שם ואחר כך באה ויוצאת, ולכן יש מנהג לשבת דוקא בבית הנפטר שם נשמתו קשורה. אינני חושב שהוא יכול לתת סימן וכלל לא מדברים לנפטרים.

הקשר הכי עמוק והכי אמיתי שאת יכולה ליצור עם נשמתו, הוא על ידי שתשמחי אותו, וגם אם בחייו לא ידע הרבה [אינני יודע מה היה הרקע התורני שלו] אבל עכשיו הנשמה שלו יודעת שאין שום דבר חוץ מחיי תורה ומצוות, וכל מצוה שאתם הצאצאים עושים לעילוי נשמתו, אם זה חיזוק בשבת כשרות ושאר מצוות כל אחד במקום בו הוא נמצא, זה גןרם לו עילוי נשמה ותענוג אין קץ, ובודאי יכיר לכם טובה על זה. תדאגו שילמדו משניות לעילוי נשמתו ויאמרו קדיש כל השנה בשלושת תפילות היום.

בשורות טובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל