לתרומות לחץ כאן

לימוד זכות על ההורים שפחות דתיים

שאלה:

שלום כבוד הרב,
יש לי בעיה בכיבוד ולימוד זכות על ההורים. ההורים שלי דתיים (אני חרדית) ולפעמים נעשים דברים בבית שהם לא תואמים את רוח ההלכה, ואסורים, וקשה לי ללמד זכות על ההורים, עד כדי כך שכשנעשים דברים אלה, אני נגעלת, ומצטערת מאוד. עולות אצלי מחשבות על העתיד, שאומרות, שבבית שלי לא יהיה כך וכך, ואני מרגישה ויודעת, שזה זלזול גמור בהורים עצמם, אף על פי שאני צודקת בעניין היחס שלי לדברים הפחות טובים, שוודאי שאיני רוצה שיהיו בביתי, אבל בעצם במחשבה, אני לא מזלזלת רק במה שרע בעיני ה', אלא גם בהורים בפני עצמם, ונורא קשה לי עם זה. הבעיה, שגם לחשוב: "ככה חינכו אותם" וכדומה, לא עוזר, כי אני מכירה את הסבא והסבתא…אני לא יודעת מה לעשות בעניין, וזה חמור להגיע למצב שההורים קלים בעיניי.
תודה רבה.(אני פשוט לומדת בבית תורני בזכות ההורים דרך אגב, שומעת שיעורי תורה, ולכן אני קצת שונה בעניין הזרם, כך שאני מגדירה עצמי חרדית, וסוג של "חיה בעולם שונה"…)

תשובה:

שלום וברכה

ראשית ברכותי על עמידתך האיתנה כנגד הסביבה לקיים אורח חיים יותר מוקפד, זה דבר נפלא. לגבי היחס להורים, לא צריך הרבה להתאמץ כדי למצוא נקודות זכות. אין לי ספק שהם בעלי מידות טובות, ומשתדלים לחנך לערכים יהודיים אמיתיים, אלא שהם לא יודעים מספיק, או שהתרגלו לדפוס חיים מסויים שנראה להם לכתחילה, אדם טועה אינו בהכרח אדם שלילי במהותו, ואני בטוח שיש לך הרבה גם מה ללמוד מהם. תמצאי בהם את הנקודות החיוביות ותעריכי אותם על כך. גם מי שראה אצל הוריו שמירת מצוות יותר קפדנית כפי שאני מבין מדבריך על סבא וסבתא, לפעמים התקופה והמקום בו גדלו משפיע יותר מההורים, ומכאן הם הגיעו למה שהגיעו, ולפעמים יש להעריך אותם על מה שכן השיגו ולהתפלל שיגיעו גם ליותר בעזרת ה'. אנחנו נשתדל למצוא את הטוב בזולת, ויחד עם זה להתחזק בעצמנו, כך היא ההנהגה הראויה למבקשי ה'.

ברכה והצלחה רבה מאוד!

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל