לתרומות לחץ כאן

בעלי לא קונה בשר בכשרות מהודרת

שאלה:

ב"ה
בית בו האשה אוכלת בהכשר מהודר והבעל לפי ההכשר של הרבנות (לא מהדרין), כשהבעל מביא בשר/עוף הביתה בהכשר של הרבנות (לא מהדרין רבנות), האם על האשה לבשל אותו למשפחה? היא אמורה לא לאכול מזה? בדרך כלל היא משתדלת לקנות את הבשרים, אבל לפעמים בכל זאת הבעל מביא, ובמיוחד בתקופה הזאת של הקורונה שהאשה לא יוצאת מהבית. תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

לפני שנדון בעצם השאלה, כדאי לפתוח את הדברים יפה על השולחן יחד שני בני הזוג. אין הגיון שההתנהלות בבית תהיה כך שעושים מירוץ, מי תופס לקנות ראשון, ולפי זה כך יהיה האוכל בבית… חייבים שיהיה מסוכם היטב מה קונים בבית, ולפי דעתי יש להגיע לתובנה שכדי שכולם יוכלו לאכול וליהנות מהתבשילים, קונים מוצרים שמקובלים על כולם! זו הבנה בסיסית לפי דעתי. אינני מאשים חלילה את בעלך בכך שהביא בשר אחר, פשוט הנקודה הזו עדיין לא חודדה אצלכם מספיק, וזה חסר הגיון לפי דעתי.

עוד חשוב מאוד להבהיר לבעלך, ואם הוא לא מבין את זה שיפנה אלינו ונסביר לו ישירות, קניית מוצרי בשר היום בהכשר מהודר לפי דעתי אינו הידור, אלא השתדלות בסיסית ויסודית כדי להמנע מאיסור ואסביר: בשונה מבעבר, השחיטה הציבורית היום היא המונית, בכמויות בלתי נתפסות, ואם ניקח בחשבון את המורכבות של המקצוע הזה, כאשר כל סטייה בפעולת השחיטה או בבדיקות לאחריה או במליחה וכדומה, עלולה לגרום לאיסורי תורה ממש, חייבים ללכת על המערכת שעושה הכל הכל כדי שזה לא יקרה. הרבה משגיחים, בדיקות ידניות קפדניות לכל עוף וכמובן בבהמות, בדיקות צומת הגידים ועוד דברים שעלולים לקרות היום הרבה יורת מבעבר בגלל הגידול המאוד צפוף של העופות והשינוע שלהם. ועוד סיבות רבות. אין מקום להקל בענין זה.

בנוגע למה שכבר קנו, אם זה יגרום לבעיה בשלום בית ועלבון גדול וכו', תבשלי ואל תאכלי, אבל בעלך חייב להבין שזה לא טעים לו כשאת לא אוכלת… אין הגיון לנהל כך את הקניות בבית.

העיקר הכל מתוך אהבה שמחה קירבה ונעימות בבית.

בהצלחה רבה מאוד.

מקורות:

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל