לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

שלום-בית

שאלה:

אשתי פגעה בי בצורה חמורה ביותר והיא משוכנעת שהיא צודקת במאה אחוזים בהכל. לטענתה היא עשתה זאת לאחר ייעוץ אצל מומחים ואצל רב. דא עקא שכל אותם מומחים מעולם לא נפגשו איתי לא ביררו כלום אלא רק על סמך פגישה שהיא קיימה עם אותם יועצים מאחורי גבי הם נתנו לה את העיצה והיא רצה עם זה. אני מאוד מעוניין להשאיר את הצלקת הזאת מאחורה ולהתקדם אך יש לי בקשה אחת ממנה. שלהבא לא תחזור על זה. אך היא קבלה אזהרה מאותם מומחים שאסור לה להבטיח הבטחה שכזאת. מה שאומר שכעת להמשך חיי אסבול מחרדות ומפחדים של חוסר בהירות לגבי מה יקרה אם היא תחליט שוב לפנות לייעוץ. מה עושים כעת? איך ממשיכים מכאן? לאיפה מתקדמים? איך ניתן להשיב את המצב לקדמותו? יצויין כי עצת ה"הליכה לייעוץ זוגי" כרגע לא רלוונטי. כתוצאה ישירה מעיצה זו איבדתי אימון בכל היועצים למיניהם. אדגיש שוב כי שנינו מעונינים להמשיך ולא לפרק את החבילה אך אני חושש כנ"ל.

תשובה:

שלום וברכה

 

נראה שהתכתבנו בענין זה כבר כמה פעמים. לדעתי, אתן לך עצה טובה ופרקטית. הרי לשנות את החלטתה לא תוכל כיון שהיא משוכנעת בה והתייעצה עם רב שמקובל עליה. אינני יודע במה מדובר אבל אני מניח שלא במשהו כללי אלא משהו ספציפי שכאשר הוא מתרחש היא זקוקה לפי השקפתה לאותו סיוע. תעשה הכל כדי שלא תבואו לאותה סיטואציה שגורמת לה לתגובה הזו… תדאג שיהיה לה טוב. כל דבר רגיל ונורמלי שבין בני זוג מהשורה, גם אם יש ויכוח קטן או משהו, זה לא יריץ אותה למומחים… מה שגורם לה למבוכה הזו, תדאג שלא יקרה. ובכלל ההתייחסות שלך לרב איתו היא מתייעצת מוגזמת ולא מידתית.

ובכלל חבל שאבדת את האימון בכל היועצים זה כמו לפגוש רופא שלא מבין ולאבד אימון בכל הרופאים או בכל בעלי המקצוע, הנושא של זוגיות יש אנשים שיכולים ורוצים לעזור לכם, אולי כדאי שאתה תחפש יועץ טוב שאתה סומך עליו, אבל כדאי מאוד שתקשיב לו בן אדם לא יכול לראות את עצמו מבחוץ ויועץ יכול לעזור.

 

בהצלחה רבה ושיהיו לכם חיים מאושרים!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל