לתרומות לחץ כאן

לידה בשבת – נסיעה לבית החולים

שאלה:

שלום וברכה
אשתי נכנסת לחודש תשיעי. ורציתי לדעת לגבי צירים בשבת, כשצריך להתפנות לבית חולים:
האם מותר לי לקחת אותה ברכב, ואם כן האם מותר לי לכבות אותו כשאני מגיע לבי"ח?
האם אני צריך להזמין אמבולנס ואם כן האם דווקא נהג גוי?
והאם לאמה מותר להצטרף גם כשהיולדת צריכה אותה?
תודה רבה רבה

תשובה:

 
 

לכתחילה יש להעדיף נהג מונית גוי, אולם אם אינו בנמצא אפשר באמבולנס רגיל. אבל אם יש רכב פרטי אם יש עדיף על אמבולנס, כיון שאת הרכב ניתן להשאיר בבית החולים ואינו חוזר למקומו, כך שממעטים במלאכות. כך גם חוסכים את החיוג בטלפון, רישום במד”א וכו’. כאשר נוסעים ברכב פרטי יש לרמוז לגוי שבסביבה שיכבה את המנוע, אין גוי, המיקל לכבות את המנוע בשינוי יש לו על מה לסמוך. אולם אינני בטוח שכיבוי ביד שמאל הוא שינוי, לעשות עם אחורי האצבעות וכדומה.

אם היולדת זקוקה לאמא וזה מיישב את דעתה, מותר לה לבוא איתה יחד.

שיהיה בשעה טובה ובנקל!

מקורות:

לגבי כיבוי המנוע בשבת, ראה שמירת שבת כהלכתה פרק מ הערה קכט, שאין כאן כיבוי ממש אלא רק מניעת הניצוצות מלהתחדש. אמנם לדעת החזון איש יש בזה איסור תורה של סותר, מחמת סתירת המעגל החשמלי. ומכל מקום כיון שרוב הפוסקים נקטו שאין איסור בונה וסותר בחשמל, וידוע שחכמים התירו מלאכות דרבנן כמה פעמים משום הסברא שאדם בהול על ממונו, וכאן יש חשש שאם לא נתיר לו את כיבוי המנוע ימנע מלנסוע ברכבו וירבה מלאכות על ידי האמבולנס, וכמו כן יש חשש סכנה בהשארת מנוע רכב פועל במקום הומה אדם ללא נהג, המיקל לכבות בשינוי [שאז גם לדעת החזון איש אינו אסור אלא מדרבנן] יש לו על מה לסמוך. אך כאמור עדיף על ידי גוי.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל