לתרומות לחץ כאן

כניסה לבית העלמין בימי נידה

שאלה:

אני לקראת סוף נידה ומחר בע״ה האזכרה של חמי ז״ל צדיק ועולים לבית העלמין כדי שלא ידעו ולא ישאלו איפה את האם מותר לי לעלות ?
תודה

תשובה:

שלום וברכה

נהגו להמנע מלעלות לבית הקברות בזמן מחזור [לאחר המחזור אף שלא טבלה – מותר]. אם את עדיין במחזור ובכל זאת יש אי נעימות גדולה שלא לבוא, זה לא איסור, רק יש להשתדל להמנע.

מקורות:

משנ”ב סי’ פח ס”ק ז כתב שנהגו שלא להכנס לבית הקברות עד שיטבלו, וכ”כ בשו”ת פרי השדה (ח”ד סי’ צג אות ב’ תשובת הגר”י שוורץ חתן המחבר, וכתב שם שכן מורה ובא חמיו), אולם המנהג הוא שרק בזמן שרואה דם אינה נכנסת, אך לאחר מכן נכנסת, ומשום כך הבתולות נכנסות לבית הקברות, אולם כבר כתבו האחרונים שהמנהג שאין הולכת רק בזמן ראייתה ולא בזמן ליבונה, כמו שכתב בלקט הקמח החדש (סי’ פח), ובספר טהרה כהלכה (ח”א פי”ד סעיף קל), וכ”כ בנטעי גבריאל (נדה ח”א פמ”ב סעיף ו, אמנם מה שהביא שם בשם הדעת תורה אין זה נמצא בדע”ת להתיר), ובספר נשמת ישראל (ח”ב סי’ לו) האריך בזה טובא ע”ש.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. איננו מתעלמים אנחנו מביאים כל מה שאנחנו יודעים מכל פוסקי זמנינו, ואם יש ידיעה שחסרה לנו, נשמח אם תכתוב אותה בצורה מסודרת ונפרסמה. אחד הדברים שמתמיהים אותי פעמים רבות, הפוסק שאני מצטט יותר מכל הוא מרן הגר"ע יוסף זצ"ל שבאמת עסק בכל תחום וכתב בלי גבול ומידה, ולמרות זאת תמיד אם לא אדע משהו יבוא מישהו ויטען שבכוונה תחילה אני "מתעלם" וכו', מעולם לא באו אלי בטענה כזו על שאר פוסקי זמנינו שמן הסתם אני מחסיר בידיעתי מתורתם הרבה יותר. האם לא הגיע הזמן שנלמד את התורה באהבה ולא בצורה מפלגתית ועדתית, ונשים את כל הדבר המיותר הזה בצד?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל