לתרומות לחץ כאן

ספק קבלה טובה

שאלה:

אני לא בטוח אם נהגתי אבלות בעומר עד שבועות ג' פעמים, וגם אם כן- האם עשיתי על זה התרת נדרים. האם אני יכול להתגלח מיד אחרי ל"ג בעומר?

תשובה:

שלום וברכה

אם אתה לא בטוח ועשית התרת נדרים בערב ראש השנה עם מסירת מודעה, אין צורך לחכות.

הצטרף לדיון

8 תגובות

  1. ואם אני יותר נוטה שכן עשיתי שלוש פעמים? ואני כמעט בטוח שהיה לי בראש באיזו שנה לעשות התרת נדרים, אני רק לא זוכר אם בסופו של דבר אכן עשיתי.

  2. ראיתי בשם המנחת שלמה שמסירת המודעה מועילה לענין הנהגות טובות שנהג בסתם ובזמן שקיימם לא התנה "בלי נדר". האם ה"ה במקרה הנ"ל- אפילו חושב שנהג כן ג"פ?

  3. לגבי הנהגות טובות שעשית ולא התנית שיהיה בלי נדר, נהגו לסמוך על המודעה בערב ראש השנה, בפרט כאן שזה רק ספק קבלה טובה, בשביל זה המודעה מיועדת.

  4. אני זוכר במעורפל שהמנהג במשפחתי הוא לשמור עד שבועות ואני די בטוח שכך נהגתי- אבל שאלתי ואף אחד לא זוכר. האם גם במקרה כזה סומכים על המודעה?

  5. סליחה כבוד הרב על החפירה, אבל יהיה מותר למרות שאני כמעט בטוח שכך נהגתי אני? במידה וכך נהגתי, אני לא זוכר אם זה היה כי כך נהגנו אצלנו או שזה משהו שקיבלתי על עצמי. ז"א נראה לי שיש לי בראש זיכרון שלי שומר עד שבועות- אני רק לא בטוח למה, ואני נוטה למנהג אבות (למרות שכאמור לעיל אף אחד לא בטוח מה הוא היה …)

  6. יש לי תחושה שאתה מערב כאן איזה סוג של חרדה, וזה לא משהו מושכל, אינני מכיר אדם שבאמת לא זוכר מה עשה ולמה. לכן, עדיף להרפות וזה בסדר גמור.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל