לתרומות לחץ כאן

האם מותר להתפלל למותי?

שאלה:

שלום,
אני בדיכאון אחרי לידה כבר יותר משנה. בינתיים הוא לא עובר.
בהתחלה היתה לי אובדנות ורציתי להתאבד. וזה עוד לא קרה
הפסיכיאטרית וגם בעלי שכנעו אותי שאסור לי לעשות את זה.
אבל יש לי הרבה רגעים של קושי ויאוש שאני לא רוצה לחיות
השאלה שלי אם מותר להתפלל להשם שאני אמות בלי להתאבד וככה לא יהיה לי את העבירה.
תודה.

תשובה:

חלילה וחס! בעזרת ה' עוד נכונו לכם ימים יפים שמחים וטובים! הרבי בתפילות לה' יתברך שתזכי לרפואה שלמה, והעיקר לקבל את מלוא הטיפול האפשרי, פסיכולוגי ופסיכאטרי אצל אנשי מקצוע טובים. אני בטוח שאת עושה את זה. אשרייך שיש לך בעל טוב וילדים טובים, בעזרת ה' עוד תהני הרבה מכולם.

בשורות טובות ורפואה שלמה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. הכל לטובה מאת בורא עולם וכשמפנימים את זה אין מה להכנס לדיכאון

    *ניתן להוכיח שהתורה ניתנה על ידי בורא העולם.*
    יש בתורה הרבה נבואות שהתגשמו שאף אדם לא יכל לדמיין שיתרחשו אפילו

    ניתן כמה דוגמאות בודדות

    *במסכת מגילה, מובא מדרש קדמון:*

    אמר יעקב לפני הקב"ה: 'ריבונו של עולם אל תתן לעשו הרשע תאוות לבו.

    "זממו אל תפק" – *זו גרממיא של אדום, שאלמלי הם יוצאים [הם] מחריבים כל העולם כולו".*

    ממשיכה הגמרא ואומרת:

    "ואמר רבי חמא בר חנינא: תלת מאה [שלוש מאות] קטירי תגא [נסיכויות] איכא [יש] בגרממיא של אדום".

    *הרב יעקב עמדין (היעב"ץ), שחי לפני כ־250 שנה, כתב: ״גרממיא״, רצונו לומר 'גרמניא' היא אשכנז שלנו.*
    וכן הגאון מוילנא כתב שצריך לגרוס: ״גרמניא״

    הגמרא מתארת שאותה גרמניה של אדום יהיו בה שלוש מאות נסיכויות, ואכן זה התקיים במאות ה־17 ו־ה-18:

    ״… להתפוררות הפוליטית של גרמניא, היו תוצאות מרחיקות לכת: שלוש מאות הנסיכויות והערים החופשיות שמרו בקנאות על עצמאותן הכלכלית, והכבידו על המסחר ע"י הטלת מכסים כבדים… במאות ה 17-18…" (אנציקלופדיה העברית ערך "גרמניה" עמוד 432).

    *גדולי ישראל היו סמוכים ובטוחים על ההבטחות הנבואיות*
    *בכתבי הרב מזא"ה (רבה של מוסקבה) מצוטטים דברי דרשתו של המגיד מקלם אותם נשא לפני כ-130 שנה בעקבות הדפסת השולחן-ערוך האפיקורסי של גייגר ראש תנועת ההשכלה בגרמניה:

    "…בגרמניה עוד יעשו שולחן-ערוך מפורט לשנאת ישראל, שבו יהיה כתוב 'הטוב שביהודים הרוג'…"(למעשה זה היה בסוף חוקי נירנברג).

    *דוגמא נוספת , היא קיומו של העם היהודי*

    *נצחיותו של העם היהודי* שהובטחה בפסוקים רבים, והבטחה זו היא בבד בבד עם ההבטחה שיהיו בגלות: "וְאַף גַּם זֹאת בִּהְיוֹתָם בְּאֶרֶץ אֹיְבֵיהֶם לֹא מְאַסְתִּים וְלֹא גְעַלְתִּים לְכַלֹּתָם לְהָפֵר בְּרִיתִי אִתָּם כִּי אֲנִי יְהוָה אֱלֹהֵיהֶם"

    הפילוסוף הרוסי נקולאי ברדייב בספרו "משמעותה של ההיסטוריה"‏ כותב:

    "לפי הקריטריון המטריאליסטי, צריכה היתה אומה זו לעבור מזמן מן העולם. קיומה היא תופעה מיסתורית ומופלאה, המעידה, כי *חיי אומה זו מתנהלים בכוח גזירה קדומה".*

    ההיסטוריון הבריטי (הנודע על יחסו השלילי לעם היהודי) פרופסור ארנולד טוינבי, בספרו "חקר ההיסטוריה" סוקר עלייתן ומפלתן של 21 תרבויות קודמות, וכך כותב על היהודים:

    "שמירת הזהות הלאומית מצד אומה ללא עצמאות מדינית, ללא שפה מדוברת אחידה, אומה שאינה מרוכזת אלא מפוזרת על כל קצוות תבל, ולמול רדיפות נוראות רצופות, *זוהי תופעה כה לא רציונלית שלמולה ניצב כל היסטוריון פעור פה."*

    יש לציין גם, שקיימת גם נבואה שעם ישראל יהיו מועטים (דבר שמגדיל את הפרדוקס על נצחיותה של האומה היהודית):

    "וְהֵפִיץ יְהוָה אֶתְכֶם בָּעַמִּים וְנִשְׁאַרְתֶּם מְתֵי מִסְפָּר בַּגּוֹיִם אֲשֶׁר יְנַהֵג יְהוָה אֶתְכֶם שָׁמָּה" (דברים ד, כז), ובהמשך: "וְנִשְׁאַרְתֶּם בִּמְתֵי מְעָט תַּחַת אֲשֶׁר הֱיִיתֶם כְּכוֹכְבֵי הַשָּׁמַיִם לָרֹב כִּי לֹא שָׁמַעְתָּ בְּקוֹל יְהוָה אֱלֹהֶיךָ"

    האם זה "צירוף מקרים" ? לא נראה לי. .

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל