לתרומות לחץ כאן

בריחה מרב/ מתקשר נוכל

שאלה:

ב״ה
האם אדם, המגדיר עצמו רב, ומשתמש בפתקים הפוכים הכתובים בכתב ידו על מנת לגלות לבאים מולו (באופן יום יומי) את בעיותיהם/ פתרונותיהם/ אפיון האופי שלהם וכד׳ שכתובים על גבי אותם פתקים מבעוד מועד, לא נחשב למתקשר ונחשב כלגיטימי?

תשובה:

יש לברוח מאיש כזה כמו מאש! אחת מן השתים, או שהוא נוכל (99% שזה כך… גם אני יכול לכתוב לאלו שבאים אלי – קושי לפעמים בשלום בית, חוסר סיפוק ממצב הפרנסה וכדומה, שהם דברים ששוים ברוב האנשים שבאים לייעוץ, ואז תפער פיך בתדהמה…) או שהוא משתמש בכוחות טומאה וכדומה, בכל מקרה יש לברוח ומהר… יש ללכת לרב תלמיד חכם אמיתי בקי בש"ס ופוסקים, המתנהג בנעימות כדרך כל הארץ ולעולם אינו לוקח כסף על בקשה ומתן עצה. רק מחזק יהודים בשמירת תורה ומצוות בנעימות ובאופן נורמלי ולא משונה.

הצטרף לדיון

8 תגובות

  1. תודה רבה
    כך חשבתי והרגשתי.
    אישית לא הייתי אצלו, הבנתי שהוא פותח באיזה ספר תוך כדי השאלות ומתן התשובות מה ששיכנע אולי את מי שהולך אליו שהוא נוהג בדרך נכונה.
    האם יש לך המלצה או חובה כלשהן לאדם שהיה אצלו מעבר ללא ללכת אליו שוב? כגון התרה כלשהי וכדומה?

  2. לא צריך לעשות שום דבר, רק לשמוח שתפס את זה בזמן ולא כילה ממונו לריק… ואם יש לו עוד שאלות, שילך לרב אמיתי, ואם הוא צריך עזרה בענין זה, שיכתוב את עיר מגוריו ונשתדל לסייע לו.

  3. כדאי לפנות לרבי מרדכי גולדשטיין רב רמת בית שמש א' בית ההוראה רח' נחל שורק 23 טל' 029923998 תלמיד חכם גדול מאוד ואדם מיוחד באישיותו.

  4. אמרתי שאם אותו יהודי זקוק לעצה או לברכה, במקום ללכת ל"רבנים מתקשרים עם ניירות הפוכים", כדאי שילך לרב אמיתי גדול בתורה ויראת שמים בעל עצה ותושיה. לצורך זה שאלתי אותך היכן הוא גר, אמרת בית שמש, הבאתי לך אדם כזה גדול תורה בבית שמש…

  5. הגיע הזמן באמת לעשות כמו "רשימה שחורה" של כל ה"מקובלים" שרק מחללים שם שמים בלקיחת כסף מאנשים מסכנים.
    אמנם קשה לעשות רשימה שחורה כי הכמות של האנשים האלה היא בלתי נתפסת..כי זה גם הרבה כבוד וגם כסף קל..
    רק לאחרונה שמעתי על "מקובל" כזה שיש לו תוכנית רדיו, [והוא לוקח מאנשים תאריכים לועזיים כדי לגלות את העובר עליהם…והוא מעיין ב"ספר" שמגלה לו דברים עליהם. באתר שלו הוא כותב על עצמו שמגיל צעיר בתור ילד הוא היה מעיין כל היום בזוהר ובכתבי האר"י ור' חיים ויטאל…] ואזנים יצלו מדרכי הרמיה שלו…אני מפחד לנקוט את השם שלא יתבע אותי או יאיים עלי, אבל כואב הלב על יהודים תמימים שנופלים בפח…

  6. אכן, לא צריך לעשות רשימות, צריך להיות חכמים ולא ליפול בפח של נוכלים… מתי כבר נבין שהתורה היא דבר שמרומם את האדם, התורה אינה מיסטיקה ושטויות, אלא גמרא ופוסקים, יראת שמים וחסד ואהבת הזולת.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל