לתרומות לחץ כאן

יולדת בשבת – מוקצה

שאלה:

שלום רב
1. יתכן שאשתי תצטרך ללדת בשבת,
אם כך יהיה, האם מותר לי לקחת טלפון בשקית של הדברים לבית חולים? אני בכל מקרה יצטרך לצאת איתו מהבית למקרה שהנהג הגוי לא ימצא את המקום וכדו', אז האם אוכל להניחו בשקית?
כמו"כ האם אני יכול להכין מראש ארנק עם כסף בתוך השקית כדי שיהיה לי? אם הנהג ירצה תשלום בשבת אז מסתמא מותר להניח מראש עוד כסף, אבל אם הוא מסכים שאני ישלם לו אחרי שבת ואני רוצה לקחת כסף בשביל מוצ"ש?
2. לגבי הילד שנמצא איתנו בבית, יש אפשרות להביא אותו למשפחה שגרה קרוב אלינו, אבל הוא מכיר אותם קצת ויכול להיות שמאוד לא יהיה לו נעים שם, האם מותר לעשות סיבוב עם הגוי ולהביא אותו לסבא וסבתא? בפרט שאשתי תרצה שאמא שלה תבוא איתנו ללידה? (אנחנו נמנעים מלשהות שם כל השבת בגלל הקורונה).
3. כשנכנסים למונית, צריך לבקש מהנהג שיפתח לנו את הדלתות, וגם כשיוצאים?

תודה רבה

תשובה:

אינני יודע מה הכוונה הנהג לא ימצא את המקום, איזה נהג במדינת ישראל לא יודע להגיע לבית חולים? לא הייתי לוקח טלפון.

לגבי הכסף, אם הוא מסכים שתשלם לו אחרי שבת אין לקחת, ואם אינו מסכים יש לקחת מדוייק. אם לפני שבת לכתחילה יש כסף בתיק ויש בו צורך יש להקל בשעת הדחק גדול כיון שזה טלטול מן הצד, אבל כדאי לכתחילה שזה לא יהיה.

אם הסבתא באה איתה לבית חולים ויש בזה צורך ליולדת ליישב דעתה, מותר גם לקחת לשם את הילד, אבל אין לנסוע עם הגוי רק כדי להביא את הילד ככל שיש לו סידור טוב אחר.

אם אין לחץ של זמן ואפשר לבקש ממנו לפתוח את הדלתות, כך יש לעשות.

לידה קלה ובבריאות.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. התכוונתי שכשאני ירד לחכות לנהג ליד הבית אולי הוא לא ימצא במדויק את הכתובת שלי, ואם משום כך אני יורד עם הטלפון בשקית, ולכן אולי מותר לי להשאיר אותו שם?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל