לתרומות לחץ כאן

יציקת שמן למאכל למדורת ל"ג בעומר

שאלה:

לגבי מנהגי ל"ג בעומר
א. בחסידויות עושים מדורות גדולות. האם יש מקור שצריך מדורה גדולה שדולקת זמן רב, לכאור' בנר נשמה זה בדיוק אותו דבר?
ב. חשבתי שלכאורה יש בעיה של "בל תשחית" בשימוש בשמן למאכל להדלקת ל"ג בעומר כל עוד ניתן להשתמש בשמן למאור שעלותו זולה ביותר.
האם זה באמת חשש בל תשחית
ג. כמו"כ במידה ויש כבר מספיק שמן שמדליק את המדורה לכמה שעות ואנשים רוצים להוסיף שמן "לזכות וישועה" האם זה בעיה של "בל תשחית"

תשובה:

ענין המדורה בל"ג בעומר הוא ענין של כבוד ושמחה לכבוד רשב"י ובענין הזה ודאי שונה נר נשמה קטן ממדורה גדול שסביבה שמחים ורוקדים… ומנהג זה עציק יומין בן מאות שנים, וכבר כתב עליו החתם סופר ועוד.

אכן, יש להשתמש בשמן למאור [יש אגב דיון סוער על בל תשחית במדורת ל"ג בעומר, לא בענין השמן שבו אין ריבוי שמחה, אלא בענין מה שנהגו לשרוף במירון בל"ג בעומר בגדים יקרים לאות כבוד, והחתם סופר מחה כנגד זה בתשובתו הידועה בענין.

זה לא בל תשחית כי זה באמת ידלק לכבוד רשב"י.

שנזכה לכל הישועות.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. לגמרי לא הבנת! החתם סופר דיבר על משהו שי בו תוספת כבוד ושמחה, השאלה אם זה דוחה בל תשחית, כאן מה משמעות יש במדורה אם זה היה שמן למאכל או לא? איזה היכר יש בזה? סתם בל תשחית…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל