לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

מריבה עם הבוס כדי להציל יהודי מחילול שבת

שאלה:

אם ויתרו לי בעבודה (של גויים) על הגעה בשבת אולם בשל כך יצטרך יהודי אחר לעבוד במקומי בשבת (הוא חילוני ולא כ"כ מודע לאיסור) האם מוטל עליי להבהיר לו את גודל האיסור ולשכנע אותו שיענה ג"כ בשלילה? (איסור דרבנן/דאורייתא) ומה הדין במקרה שיפטרו אותי מהעבודה אם אשכנע אותו
(השאלה הינה תאורטית ונחוצה לי עבור פרוייקט מסויים. אשמח אם תוכלו לענות, תודה

תשובה:

שלום וברכה

ראשית, כיון שאסור לך לעבוד בשבת מבחינתך ודאי אין מקום לשאלה, אתה בכל מקרה לא בא לשם בשבת… בנוגע לחברך, אם אתה חושב שיש סיכוי שישמע לך, תדבר איתו, הם לא צריכים לדעת שדיברת איתו… וגם אם כן, לא יפטרו אותך בעזרת ה', שווה הסיכון כדי למנוע יהודי מחילול שבת! אבל אם אין סיכוי, הוא בלאו הכי חילוני ולא מעניין אותו, אין עליך חובה להעכיר את האוירה עד כמה שבלאו הכי זה לא יועיל כלום, כשם שמצוה לומר דבר הנשמע כך מצוה שלא לומר דבר שאינו נשמע.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה רבה. אני בכל מקרה לא עומד לעבוד בשבת חלילה, אולם לא הייתה ברורה לי התשובה לגביו – האם מוטל עליי לשכנע אותו שיסרב לעבוד'. מדובר במקרה שאם הוא ישתכנע ויסרב לעבוד – יידעו בעבודה שזה בגללי ויפטרו אותי (אבל יש סיכוי סביר שהוא ישתכנע- כך שזה לא ממש דבר שאינו נשמע) האם מוטל עליי לפי ההלכה לשכנע אותו? (ובמיוחד שהעבודה הזו ספציפית הגיעה אליו בגללי – כיון שאני סירבתי לה)
    אשמח לקבל מקורות. תודה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל