לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

אשתי נקמה בי על לא עוול בכפי ובפזיזות

שאלה:

לכבוד הרב.
יש לי אישה ברוך ה' ממש טובה, מתחשבת, מכילה ומבינה ברמות שאין לתאר. ותמיד סמכתי עליה בעיניים עצומות והיא גם אשת סודי. מה שסיפרתי לה ושיתפתי אותה, לא סיפרתי לאף אחד מעולם.
כל חיי, תמיד הייתי בודד עם עצמי (והיה לי טוב עם זה, אני לא אחד שאוהב לשתף אלא להתמודד לבד) עד שהכרנו. בנוסף, מעולם היא לא ציערה אותי (חוץ מפעמים שזה קרה בלי כוונה או דברים שבקטנה) אבל אף פעם לא משהו רציני. ובגלל שסמכתי עליה, סיפרתי לה המון סודות ושיתפתי אותה. לפני שבועיים בערך היא קיבלה מידע שגוי עליי, (הסיטו אותה והיה לה בסיס להאמין לדברים שכביכול אמרתי) וכנקמה, היא גילתה מלא סודות שסיפרתי לה. כעת היא הבינה מה באמת קרה ושלא דיברתי בגנותה.. אבל זה מאוחר מדי כי הנזק כבר נעשה, נגרם לי נזק די רציני, ואני ממש מאוכזב ממה שהיא עשתה לי.
היא אומרת שזה לא נקמה, אלא בגלל שהיא פעלה מרגש ומכאב לב, היא הגיבה כפי שהגיבה. ושהיא הרגישה שדרכתי לה על הלב. ואני מבין אותה.
אבל יש לי מחשבות שאולי המצב כבר לא יחזור לקדמותו ושאולי כבר אני לא יכול לסמוך עליה, כי מי מבטיח לי שזה לא יקרה שוב.. הכי מפריע לי זה הפזיזות שלה, שהיא אפילו לא ביררה איתי בארבע עיניים מה באמת קרה, והעובדה שהיא מחקה את כל מה שעשיתי בשבילה וראתה רק את מה שכביכול אמרתי עליה.
אוסיף ואומר, שכאב לי על העוגמת נפש שנגרמה לה מזה שהיא חשבה שדיברתי בגנותה, ואפילו בקושי אכלתי את ה3 סעודות באותה שבת, (מעולם לא קרה לי דבר כזה)
בנוסף, גם אני יכולתי לנקום בה (ובמסיטים) בצורה ממש קשה, (פי 1000 ממה שהיא והמסיטים עשו לי) אבל לא חשבתי על זה אפילו ופשוט שתקתי.

אודה מאוד לעצה. כי מצד אחד היא אישה ממש טובה ומצד שני ראיתי בה צד שלא ראיתי מעולם, לסיכום, המחשבות שלי הם בעיקר על זה שאולי המצב בינינו כבר לא יחזור לקדמותו, אולי היא תחזור על זה שוב? למה היא היתה פזיזה ולא ביררה איתי בארבע עיניים? (היא גם יכלה לבחור שלא להאמין לי אחרי הבירור אבל לפחות שתברר..)
תודה מראש.

תשובה:

שלום וברכה

קראתי בתשומת לב על הצער שלך, וכאבתי איתך יחד. האמת היא מאוד פשוטה, כל אדם יכול לטעות, גם האנשים הטובים ביותר והקרובים לנו ביותר יכולים לטעות. זה לא אומר שלא ניתן בהם אימון מכאן ולהבא חלילה, אדרבה, אני בטוח שעתה היא למדה משהו, ובאמת תדברו על כך, שיש משהו שלא עושים, לעולם לא פוגעים בזוגיות בגלל רגש של כעס, הכל מפרקים בתוך הבית, או במידת הצורך ומי שנצרך לכך, אצל רב או יועץ מקצועי, אבל לעולם לא סתם בחוץ אצל בני משפחה או ידידים. עכשיו שלמדתם יחד שזה מיותר ומזיק לחינם, זה הזמן לחדד את זה יחד בצורה נעימה ואני בטוח שזה לא יחזור על עצמו בשום אופן.

כך שמהבחינה הזו אין לך מה לחשוש.

יש נקודה אחרת שהיה כדאי לך לעבוד עליה. הבדידות הזו, הסודות הגדולים, זה דבר שמעיק על הנפש… למה הכל כל כך סודי אצלך… אינני יודע את הסודות, אבל אני מניח שלא שדדת מעולם בנק ולא רצחת אף אחד… אז היה לך כשלון כזה או אחר, או מחשבה כזו או אחרת, למה הכל סודי? יש אצלך משהו שלא מספיק בטוח ולא מספיק משוחרר ואפשר לעבוד על זה! לא חייבים לחיות בתוך הכבלים האלו! תעשה קצת קאוצ'ינג או משהו דומה, כל מה שיגרום לך קצת יותר להשתחרר ולהפתח לסביבה, זה יתן לך חיים הרבה יותר זורמים נעימים וצבעוניים, וגם ירגיע אותך הרבה יותר בקשר לנושא שהזכרת.

אני לא בטוח שהאנשים ששמעו את הסודות שלך כל כך התרשמו מהם, אני בטוח שיש להם סודות די דומים…

בהצלחה רבה וחיים טובים ומאושרים.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. סליחה שאני מתערב אך אני חש צורך חשוב להגיד לשואל כי אני ממש מזדהה איתו. גם לי היה לצערי הרב סיפור דומה אך הרבה יותר גרוע בחומרתו. לא סתם גילוי סודות שאינני מזלזל בהם כלל חלילה ובוודאי שזה צורב ללא ספק אלא שביחס למה שטמטמו את ראשה של אשתי שאחרי למעלה מ-20 שנות נישואין ומתוך כוונות טובות באמת היא הלכה להתייעץ בנושא מסויים איך לשוחח איתי בנעימות והיועצת טמטמה אותה שאין מה לעשות ואין מה לדבר איתי בכלל ויש לפנות לגורמים מתאימים מאחורי גבי דבר שסיבך אותי בצרות צרורות. (ואגב בעקבות זאת גם היא נאלצה לספר כמה סודות שחלקתי אך ורק איתה) והשטיפת מוח שהיא עברה סחב אותה זמן רב עד שהיא השתחררה מזה אחרי המון זמן אך כעת את הנעשה אין להשיב ושננינו מצפים לישועת השם שישחרר את המצב. ואני גם לא יודע איך אוכל מחר לסמוך עליה. וגם העיצה שהרב נתן – לפנות לייעוץ מקצועי – בהם אין לי שום אימון וארצה הבטחה מפורשת מאשתי שזה היה פעם א' ושלעולם לא יחזור על עצמו. (הבטחה ממנה אמינה אצלי. עדיין. אא"כ יבא רב שיתיר לה את שבועתה שגם מזה אני חושש אך פחות ולכן לע"ע אסתפק בזאת)

    אגב, לרב המשיב אפנה בשאלה האם הוא לא סתר עצמו? הרב כתב מצד א' שסודות זה לא בריא מצד שני הרב כתב שכל אלו ששמעו את הסוד מן הסתם גם להם יש סודות דומים??

  2. אכן חשוב לדעת למי הולכים, ולא כל מי שעוסק בתחום אכן ראוי לכך, כדאי מאוד להתייעץ עם רבנים מנוסים לאיזה יועצים ללכת כדי שלא להכשל.
    כוונתי בסוף דברי היתה באירוניה, כלומר גם להם יש סודות דומים אבל הם לא טורחים לשמור אותם בסוד… לכל אדם יש כשלונות והצלחות וכדומה, אין צורך לשמור בקנאות בסוד, מה יש אםידעו שנכשלתי במשהו? מה אנחנו עובדים אצל השומעים שהתחייבנו להצליח בהכל??? הבעיה שלנו שאנחנו מכניסים לנו לראש כל מיני פחדים ורעיונות חסרי בסיס וסובלים בגללם.
    יש מעשיה ידועה על אדם אחד שחי במקנס לפני 100 שנה והיה נורמלי בכל חוץ מדבר אחד: הוא האמין באמונה שלמה שיש לו כד חרס כבד על הראש! אף אחד לא יכול היה לשכנע אותו שזה דמיון, הוא היה הולך באיטיות ובזהירות ותוך שמירה על שיווי משקל, שלא יפול וישבר… בני משפחתו נקעה נפשם מהענין ופנו לרב המקומי שהיה יודע כחכם מאוד.
    לקח הרב מקל גדול ביד ימין, וכד גדול ביד שמאל, ופסע בשקט אחר אותו יהודי… כשהתקרב אליו השליך את הכד לארץ וזה התנפץ בקול רעש גדול, אותו יהודי קפץ בבהלה והרב כמובן בישר לו, שזהו הוא שבר לו את הכד, אין יותר כד!!!! הכל בסדר… ובאמת מאז שב אותו יהודי להיות כאחד האדם, עד שלאחר זמן מישהו סיפר לו שהרב שיטה בו, ומאז הוא שוב הרגיש שהכד חזר…
    הנמשל: כל הסודות הללו, הם כדים דמיוניים שאנחנו סוחבים על הראש! זה מכביד, זה מיותר, ואנחנו משוכנעים שבאמת יש כאן משהו… את הכדים האלו צריך לנפץ!! אף אחד לא מסתכל עליך כמה אתה יפה, וכמה טסטים עשית עד שקיבלת רשיון, וכמה קיבלת במבחן, וכמה אתה יודע לומר בדיחות, אין לך שום סודות, הכל בסדר, החיים שלך כמו של כל אדם רצופים בהצלחות לצד כשלונות, ואכזבות, וזה בסדר, לא נורא אם מישהו ידע… הגיע הזמן לנפץ את הכד…
    רק שלא כל אדם יכול לנפץ בעצמו, לפעמים זה מצריך הרבה עבודה נפשית עם מטפל רגשי שמומלץ על פי רבנים מנוסים, וכדאי לעשות את זה.
    בהצלחה

  3. אני שואל השאלה.
    ראשית, תודה לרב על המענה המהיר. התשובה עזרה והועילה לי מאוד.
    לגבי הסודות, אלו אינם סודות של כישלונות וכדו.. אינני מתבייש במה שאני. אלא סודות בתחום המקצוע שלי, שעלולים לגרום לי לנזק כלכלי. (ולא חלילה שעשיתי מעשה אסור הלכתית או חוקית)
    מה גם, שדווקא הנזק שנגרם לא כזה מפריע לי, כי אני מתחזק באמונה שמה שמגיע לי אקבל בע"ה. אבל בעיקר מפריע לי מה שציינתי, שהיא נהגה בפזיזות (למרות שבאמת היה מקום להיפגע) וזה שהיא לא ביררה איתי קודם מה קרה. אני לא מכיר אותה כאישה כזו, אלא אישה שקולה. וגם מפריע לי העובדה שהיא חיפשה נקודת תורפה אצלי, ורצתה לפגוע במקום שהכי ח"ו יצער אותי.
    תודה רבה לרב על דברי החיזוק.

  4. דוקא בקטע הזה הכי קל להעמיד את הדברים בצורה שהיא תבין היטב, כי הרי נזק כלכלי שלך הוא באופן מידי נזק כלכלי שלה… כלומר, בנקל היא תבין שזה לא היה לענין, ובעזרת ה' זה לא יחזור… בחיי הנישואין יש כל מיני ויתורים וגישורים שעושים כל הזמן, וזה כנראה אחד מהם… בהצלחה רבה!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל