לתרומות לחץ כאן

חנות שלא עשתה מכירת חמץ

שאלה:

אני לקוח בחנות שבה שאלתי את בעל החנות אם נעשתה מכירת חמץ, והוא ענה שבשל הקורונה, היא לא נעשתה.
קניתי ממנה לחם, מכיוון שהוא סחורה שהגיע אחרי פסח. הקניה בוצעה יום אחרי שביעי של פסח. ויתרתי לקנות עוגיות מזרחיות. ברור שהם היו בחנות לפני פסח. אבל באותו יום קניתי עוד כמה דברים שרק היום נפל לי האסימון בקשר לכשרותם, באם היו חמץ שלפני פסח, או שלא. וזה לא משהו שאפשר לבדוק. כמו כן בקניות הבאות נקנו דברים דומים וכמובן לא ניתן לבדוק, מכיוון שהאריזות והבקבוקים הושלכו.
מה שנשאר לי מהקניה האחרונה, זה 2 קופסאות של מלפפון חמוץ כשרים לפסח, ואיתם אין בעיה. וגם גביע מילקי, כשר לפסח לאוכלי קטניות, ואני אוכל קטניות. לכן גם איתו אין בעיה. לרוב קניתי מהחנות הזאת המון מעדנים. אז אני מניח שגם הם היו באותה הכשרות. אבל אני רק מניח. כמו כן נקנו בקבוקי שתיה, אין לדעת את כשרותם, מכיוון שהם הושלכו.
מה שנשאר לי זה כמה חטיפי מילקי מאותה החנות, ובדקתי, ולא כתוב על השקית כשר לפסח. אינני יכול לדעת, אם זה משהו חמץ שהיה לו בחנות, או שזוהי סחורה חדשה שקיבל אחרי פסח. והתחלנו לאכול ממנה לפני שנפל לי האסימון בקשר לעניין הזה. אז מה דינם של מה שעדיין לא נאכלו? להקל או להחמיר? אם להחמיר אז לזרוק אותם?
חוץ מזה יש עוד חנות אחת, שאותה אני לא שאלתי אם היתה בה מכירת חמץ כי לא נפל לי האסימון, וקינתי ממה דברים שכבר נאכלו ונשתו, וגם על מה שלא כתוב כשר לפסח, אינני יודע מה דינם בדיעבד. מה שנשאר לי מהחנות הזאת, שזוהי החנות האחרת, זה 2 בקבוקי שתיה כשרים לפסח כן, אבל לא כשרים לפסח לפי בד"ץ. אצלי במשפחה מסתפקים בכשרות רגילה. אז אני מניח שגם מהחנות הראשונה בקבוקי השתיה היו באותה הכשרות.
לסיכום השאלות
1.מה לעשות עם מה שקרה בדיעבד?
2. מה דינם של חטיפי המילקי שאינני יודע אם הם היו לו בחנות לפני או אחרי פסח, והבחנות לא נמכר החמץ?

תשובה:

שלום וברכה

במשקאות אין חשש סביר לחמץ ואפשר לשתות, בפרט שיש כשרות לפסח רק אינה מהודרת. אינני יודע מה זה חטיפי מילקי, אם הכוונה למעדני חלב אפשר לאכול. חמץ זה חמשת מיני דגן.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. חטיף מילקי זה עוגה אישית. עם קרם של מילקי.
    זו דוגמה https://www.strauss-group.co.il/wp-content/blogs.dir/1/files/%D7%91%D7%90%D7%A0%D7%A8%D7%99%D7%9D2-05.jpg

    ויש גם משפחתי, כמו שאני קניתי. הנה זה https://super-click.co.il/wp-content/uploads/2019/10/114369-300×300.jpg

    אני קניתי את המשפחתי. למעשה זה למעשה עוגה ממולאת בקרם.
    את זה אינני יודע אם זה היה לו בחנות לפני פסח, או שהוא קיבל את זה אחרי פסח.
    האם מותר לי לפי כך לאכול את זה.?

  2. בני משפחתי גם התעניינו בנושא, והועלתה השאלה על הזמן שבו קניתי את החטיפים. כמדומני זה היה בשישי שלפני קרוב לשבועיים. שזה יוצא שבוע וחצי אחרי אסרו חג. אחותי אמרה לי יש מצב שהוא הביא את זה אחרי פסח, מכיוון שמדובר במשהו חלבי שבטח מחזיק מעמד לא הרבה זמן. ושאשאל את בעל החנות באיזה זמן הביא את זה. אינני יודע אם הוא עצמו ידע. נשאר לנו בבית 3 חטיפים. הם טובים עד 13.7.2020. והסבירות הגיונית לכאן או לכאן. כלומר שזה היה לו בחנות או שהביא אחרי פסח.

    מה ניתן לעשות בחטיפים באם נימנע לאכול אותם?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל