לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

שלום בית – צורך בטיפול נפשי

שאלה:

ערב טוב כבוד הרב!
אני נשוי כבר 8 שנים. בעל תשובה. אשתי גיורת צדק. יש לנו 4 ילדים. אשתי לומדת להתמחות ברפואה. במהלך כל זמן הנישואים אני חווה אתה תופעה אחת שכובלת אותי בשתיי הידיים ולא נותנת לי/לנו להתקדם הלאה. בעת שאני צריך לצאת לעיסוקי בין אם זה לימוד תורה או עבודה או כל דבר אחר שדורש ממנה אחריות למעשה ברגעים אלה היא מרגישה רדומה ופעמים הרבה פשוט נרדמת בחוסר אכפתיות למתרחש מסביב. אני חושש כל הזמן להשאיר אותה אם הילדים לבד במצבים שדורשים אחריות. כבר לא פעם חויינו שמחוסר צומת לב שלה הילד נפל חזק ונפגע ועוד הרבה מסביב. זה כבר לא הפתעה בשבילי שהיא נגשת אליי באמצע זמן מסויים ביום ואומרת שהיא צריכה לנוח. לא משנה לה כל כך אם מוטלת עליי תפילת מנחה או כל אחריות אחרת שאני חייב לבצע מחמת הכרך החיים או סוף זמן. לפעמים היא עושה דבר מוזר בבית ואני שואל אותה לפשר הדבר, והיא עונה לי שלא ממש איכפת לה אם יהיה מכך נזק או עוד דבר (מחמת עייפות) לפעמים אנחנו מסכימים על דבר מסויים וכאשר אני מגיע כבר לקראת הדבר לוודא שזה נעשה היא יכולה להגיד שהיא שכחה לעשות זאת או שלא היה לה כח ולכן היא לא ביצעה את מה שסיכמנו. כמובן אני יכול פשוט לבוא ולמצוא אותה יושנת במטה. היו זמנים שקרעתי לעצמי את השיערות על הראש. אכשיו כבר לא איכפת לי מכלום. אני לא מגיע לשום דבר בחיים. לא לעבודה, לא ללימוד. רק תופס בידיים את כל הכשלונות האלה ולא נותן לגג ליפול לי/לנו על הראש. מה התפקיד שלי? מה נדרש ממני להלכה בחיים?

בתודה

תשובה:

שלום וברכה

קראתי בתשומת לב מה שכתבת, לדעתי חייבים לפתוח את הנושא הזה ולבדוק אותו אצל אנשי מקצוע. אין לי ספק שיש לה הפרעה כל שהיא שמזקיקה טיפול, אינני איש מקצוע כדי לדעת בעצמי מה הנקודה ומה לעשות, אם הטיפול הוא תרופתי או פסיכולוגי, אבל ודאי יש כאן משהו וחשוב מאוד לטפל בו. תדברו בפתיחות על הענין בצורה נעימה ותעמיד בפניה באסרטיביות את הנקודה שחייבים לטפל וההזנחה סופה שתעלה חלילה בנזק שאחר כך ניתן להצטער עליו מאוד חלילה. דברים שלא מטופלים לא בהכרח נהיים טובים יותר…

בשורות טובות ובהצלחה רבה.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. התמחות ברפואה- יכולה להיות של 30 שעות ברצף. זה בנוסף לגידול ארבעה ילדים, אולי גם אחרי/לפני לידה- מאד יתכן שהעייפות קשורה לכך. אולי היא זקוקה ליותר עזרה, בתשלום או של מתנדבות: בייביסיטר, סידור הבית וכד'. אולי זקוקה לתזונה בריאה יותר או תוספת ויטמינים.
    לפי דברי הבעל, זה נשמע שהוא די מדוכא מהמצב. זה גם גורם לראות את המציאות כיותר גרועה ממה שהיא באמת.
    התקופה גם כן מאד קשה- תקופת הקורונה.
    עם זאת, כל הכבוד לו שאפשר לה להמשיך בלימודים. זה לא פשוט. בפרט במקצוע שכזה. כדאי לו להתעודד שההתמחות הקשה תהיה בקרוב מאחוריהם. (תקופת התמחות היא של שנים).

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל