לתרומות לחץ כאן

נתינת כסף בתור מעשר ושינוי הייעוד שלו לתשלום

שאלה:

שלום כבוד הרב, כיידוע גני הילדים בחודש ניסן עובדים חצי חודש (פסח)ומקבלים שכר על חודש מלא, השנה בעידן נגיף הקורונה יוצא שהילדים לא היו בגן בערך חודש עד חודש וחצי ומימלא הגן שביתי נמצאת בו לא קיבל משכורת ,חשוב לציין שביתי נמצאת בגן של אישה חרדית ובעלה אברך ומשפחה מרובת ילדים לכן אני ואישתי הגענו להסכמה שניתן החודש במקום תשלום לגן 1500 ש"ח ניתן מעשר 1500 ש"ח כדי לא לפגוע במשכורת הגננת בכל זאת משפחה מרובת ילדים לפני החג רצינו לשמח אותם, נתנו מעשר ואמרנו להם שזה מעשר על סך1500 ש"ח לאחר חג הפסח התברר שישנם הקלות ואפשר להחזיר ילדים מסויימים לגן במצב מסויים, אז החזרנו את הילדה לגן ויוצא בסוף שהילדה הייתה בגן שבועיים מתוך החודש ולכן בחודש כזה משלמים תשלום מלא. יוצא שהמעשר שנתנו, למפרע נחשב בתור תשלום לגן מגיע מועד התשלום של החודש והגננת דורשת תשלום על השבועיים האלה שהילדה הייתה בגן ואנחנו חשבנו שזה מובן מאליו שהם מבינים שאת ה-1500 ש"ח שנתנו להם בתור מעשר הפכו לתשלום על החודש.
1.האם אני צריך לשלם לגן 1500 ש"ח נוספים?
2.האם אני חייב לתת מעשר שנית למי שארצה?
תודה רבה לרב ורפואה שלמה לכל עם ישראל.

תשובה:

שלום וברכה,

כאשר נתתם את הכסף ופירשתם להם שזה מעשרות, לא ניתן להפוך את הכסף לתשלום. ואין לומר שהיה כאן נתינה בטעות, שהרי היה לכם לחשוב שמא יתחילו את הגן.

לא הבנתי מדוע אם התחילו הלימודים צריך לשלם עבור חודש מלא. יש לשלם על שבועיים מתוך חודש ולא חודש מלא.

כמו כן על חופשת הפסח יש לשלם תשלום מלא – תשלום על חופשת פסח ניתן על העבודה של הגננת במשך ימות השנה.

ולכן עליכם לחשב את הימים שהילדה הגיעה לגן, וכן את חופשת פסח. ולהפחית את כל הימים שהגן לא פעל בגין הקורונה. והמעשרות שנתתם לה יישאר בידה.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל