לתרומות לחץ כאן

ערבית וספירת העומר לפני הזמן (ר״ת)

שאלה:

שלום וברכה

אקדים לפני, שאני נוהג לפי שיטת ר״ת בכל השנה בכל דבר ועניין בכל יום ויום וגם בשבת וגם בעניין טהרה וכו׳ כולל ימי צום ובכל עניין ועניין שהזמן של הצאת הכוכבים היא לפי שיטת ר״ת והוא הזמן של הצאת, זאת אומרת שזה לא הנהגה לחומרא בלבד אלא לפי הלכה כך אני נוהג (ומה שאני מקבל שבת מוקדם לפי השקיעה כי אני לוקח את זה לחומרא )

והשאלה!
בכל השנים ובכל ימות השנה אני מתפלל ערבית מהזמן של ר״ת כמובן מנחה אני מתפלל עד הזמן של ר״ת

כמובן אם אני מתפלל לפני הפלג זה לא שאלה לעניין ערבית אבל אין לי מניין של מנחה לפני הפלג

והשאלה שלי האם אני יכול להתפלל במניין ערבית לפני הזמן של ר״׳ת כשאין לי מניין כשהם בחצר מתפללים כ40 דקות לפני שיטת ר״ת שאצלי עדיין לא בין השמשות ? אם לא אז אין שאלה אבל אם התשובה היא כן, שמותר לי להתפלל ולקרוא שוב ק״ש אחרי ר״ת , מה אני עושה בעניין לספור ספירת העומר ויעלה ויבוא בר״ח?

היום בזמני המגיפה ר״ל כשאנו מתפללים במרפסות וכו׳ אין לי מניינים באזור שלי לפי שיטת רבינו תם, לא בחול ולא במוצ״ש כמובן שמוצ״ש אני לא מתפלל עם המניין לפני ר״ת כי לפי השיטה שלי זה עדיין שבת אצלי, ואסור לי להתפלל תפילה דחול בשבת

אבל באמצע השבוע האם מותר לי להתפלל איתם ערבית כשלא התפללתי מנחה לפני הפלג? ומה בעניין בספירת העומר אם זה לא הזמן לפי ר״ת האם מותר לי לספור כבר של הלילה כלומר את היום שלאחרי ר״ת ?
הרי זה עדיין לא לילה אצלי?

עד היום בזמנים האלה (של המגיפה) כן התפללתי איתם במניין ערבית אבל קראתי ק״ש וספרתי ספירה ביחידות אחרי ר״ת אבל אני מפחד שלא אשכח יום אחד ח״ו לקרוא

אבקש שיענו לי רב ומו״צ שמבין ומחזיק את זמן ר״ת כהלכה ולא לחומרא שמבין את הבעיה שלי בהלכה ולא לפי מה שרוב העולם בארץ מתנהג שזה לדעתי ולדעת רוב הפוסקים הראשונים טעות אך אני לא נכנס לזה רק אבקש שיענו לי לא מתוך רגש אלא על פי הלכה בשיטת ר״ת

תשובה:

שלום וברכה

מדברי האגרות משה או"ח ח"ב סי' ס נראה שאם מדובר באופן של תרתי דסתרי, כלומר אתה מתפלל מנחה אחרי פלג המנחה, עדיף להתפלל ערבית ביחידות אחרי צאת הכוכבים, וכתב שם, שגם למי שיחלוק בענין זה, מכל מקום ודאי יתפלל עמהם רק שמונה עשרה ואחרי צאת הכוכבים יקרא קריאת שמע בברכותיה [אבל אם מתפלל מנחה לפני פלג יתפלל עמהם הכל כי סמיכת גאולה לתפילה עדיפה]. ובכל מקרה נראה שנקט לעיקר שיתפלל הכל ביחידות. ונראה שכל שכן במקרה שלנו שהתפילה במרפסות נחלקו בה הדעות אם נחשבת תפילה בציבור. לכן אם לדעתך רבינו תם הוא העיקר להלכה וכך אתה נוהג, תתפלל ערבית ביחידות. ספירת העומר בכל מקרה לא תוכל לומר לפני זמן רבינו תם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל