לתרומות לחץ כאן

מלאכת לש

שאלה:

שלום לכבוד הרב
1. בשמירת שבת כהלכת מהודרה ישנה פרק ח סעיף יט. כתב שמותר לערבב תפוח אדמה מבושל עם רוטב כי הוא כבר מבושל וזה תיקון אוכל בעלמא. ומוכיח מסימן שכא סעיף יד בבה"ל ד"ה "שמא יבוא" בתירוץ הראשון שם שמסביר איך מותר בקמח קלי מעט מעט כי הוא אפוי כבר מערב שבת. אני לא מבין הרי בבה"ל אמר שיעשה על כל פנים מעט מעט שנחשב קצת שינוי אז איך לא הזכיר את זה בשמירת שבת כהלכת? ואין לתירץ ששאני קלי שזה קמח מתפוחי אדמה. הרי חרדל גם לא קמח ובכל זאת אסור לערבב חזק אלא מעט מעט כמו שמובא בסעיף הבא ונראה שהמ"ב מסכים.
2. למה פעמיים הבאור הלכה לא מסכים עם הפרי מגדים ומסביר למה הם טועים לדעתו. אולם פוסק אותם במשנה ברורה למעשה?! (שם ס"ק נח וס"ק נד)

תשובה:

שלום וברכה

1. בביאור הלכה שם מבאר שמעט מעט אין הכוונה פחות מגרוגרת אלא מה שנראה תיקון אוכל ולא לאוצר, ממילא מובן שגם בשש"כ מדובר באדם שתוך כדי אכילתו מערבב את התפוח אדמה עם הרוטב וזה בכלל ההיתר של מעט מעט, כמו כן הרי צירף בזה את שיטת החזון איש שנתן קולא מיוחדת במה שכבר התבשל.

2. שאלתך השניה לא הבנתי כוונתך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל