לתרומות לחץ כאן

יחסי שכנים קורונה

שאלה:

שלום כבוד הרב,
ראשית רציתי להקדים שאולי כדאי לא לפרסם את השאלה שלא יצא חילול השם אבל אודה לכם מאד על תשובה.
בחצר של הבניין שלי הקימו בלי לשאול את השכנים בית מדרש. מתפללים שם 3 פעמים ביום ובשאר השעות לומדים . אני גרה בבנין מאד חרדי ואני מניחה שרוב השכנים מסכימים לכך ואולי גם שמחים.
הדירה איננה שלי אלא של הורי ואני גרה איתם. והם כאמור אמרו שהם מאד שמחים על כך. הבעיה שאותי זה מוציא מהדעת. אני לא יכולה לראות התנחלות כזו בחצר. עשרות גברים, לא נעים לעבור ובכלל אני מרגישה כאן חדירה מאד גדולה לפרטיות שלי. החצר של כולם לא רק שלהם. הבעיה שלי אין חלק בחצר ולכן אינני יכולה להפסיק את העניין.
אמרתי לשכנה שבעלה מהמארגנים שאני מאד מתנגדת אבל אין לי מילה כי הדירה כאמור לא שלי. לדעתי לימוד תורה שככה מצער מישהו לא שווה כלום כי דרך ארץ קדמה לתורה. אני מאמינה בשמירה על מרחב המחיה של כל דייר לפני הכל. בנוסף לכך אף אחד שם לא לובש מסכה
הבוקר ירדתי וראיתי שאף אחד לא עם מסכה. ממש צעקתי שהם מסכנים פה את ההורים שלי שהם בני 85-90 ואותי. חלק שמו וחלק סתם חייכו . אני בטוחה שברגע שהלכתי כולם הורידו.
אני שוב מדגישה ההורים שלי מאד שמחים על פתיחת בית המדרש.
השאלה שלי: אני שוקלת לפנות למשטרה שתתן להם דוחות על אי חבישת מסכה. האם יש פה בעיה?
אודה לכם על תשובה.

תשובה:

אתן לך עצה טובה: ראשית ברור שזה לא בסדר שהם לא שמים מסכה, זה חד משמעי, אבל זה הרי לא הנושא שלנו גם מבחינתך. הנושא שלנו הוא יחסי שכנים והתנהלות נכונה מולם. ובזה, ככל שמדובר במשהו מאוד מוגבל בזמן, והשכנים מאוד מעונינים בכך ורואים בזה משהו שחשוב להם מאוד, את צריכה להבין גם מבחינה חינוכית ואני אומר כרגע מנקודת מבט של אב לבחורי ישיבה, הבחורים ישובים בבית, חייבים לחזור למסגרת לימודים, משום שאחרת זה פוגע בכל הרציפות שלהם, השקיעות שלהם, וחלילה היראת שמים שלהם, וכל הנקודת מבט על נושא לימוד התורה, הבתים קטנים וצפופים בלי עין הרע עם הרבה ילדים, המצוקה קשה מאוד. מדובר במשהו שעוד שבועיים שלושה יהיה בעז"ה מאחורינו לגמרי, אבל עם השכנים תשארי בעז"ה… תבואי לקראתם… איך תרגישי אם הם ידעו תמיד שבגללך הם נקנסו? תרגישי טוב? עזבי אותם, זו אחריות שלהם. אם הנושא היה באמת הבטיחות שלהם היינו דנים על הנושא, אבל זה לא הנושא גם מבחינתך, ואת גם יודעת שזה לא ממש יעזור… אלא התנהלות נכונה עם שכנים, בענין זה צריך לוותר ולבוא לקראת, כדי באמת לחיות טוב יותר עם כולם, וגם בגלל שבאמת צריך להבין שהם במצוקה אמיתית, הם לא מבלים שם סתם… תנסי לתאר בית עם שבעה ילידם שכולם מקבלים שיעורים בטלפון מהחיידר ובית הספר ובניהם הבחורים והאב צריכים למצוא את הפינה שלהם כדי ללמוד מה שהוא צורך בסיסי אצלם…

ברכה מרובה ושבת שלום. 

מקורות:

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל