לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

אכילת בשר חלק בית יוסף לאשכנזי ולהיפך

שאלה:

שלום, כבוד הרב
יש לי שתי שאלות
בחור אחד שגר בחו"ל גילה שהוא ספרדי, אז האם מותר לו להמשיך לאכול בשר גלאט כשר או שהוא צריך לחפש דווקא אחר בשר חלק בית יוסף ואסור לו לאכול גלאט?

האם לאשכנזי שאוכל בשר גלאט כשר מותר לאכול חלק בית יוסף כשהוא מתארח אצל ספרדים או שבכל
מקרה כולל שעת הדחק כשאין בשר אחר, אסור לו?

המון תודה!

תשובה:

שלום וברכה

כל הכשרויות המהודרות, כמו העדה החרדית שארית ישראל הרב לאנדא וכו' משווקים בשר רק חלק בית יוסף, ובכל מקרה חובה לקנות בשר רק מכשרות מהודרת, כי נושא ההשגחה בשחיטה מאוד מורכב וללא מערכת קפדנית יתכנו בו כשלונות, ממילא אינני רואה הבדל בין אשכנזים לספרדים בענין זה הלכה למעשה… יש לקנות רק מכשרויות הכי מהודרות.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. כבוד הרב סליחה על ההתערבות בדבר שאני לא "מבין" גדול וכמובן שאינני יודע מה קורה בהשגחות כאן וכ"ש שלא בא"י אך אצלינו בנ.י. בהשגחות המהודרות ביותר יש המציינים "בית יוסף" ויש שאינם מציינים זאת. שוחחתי פעם עם מנהל מחלקה במכולת שיש לו את שני הדרגות וע"פ דבריו היחידי שיכול לאשר לסמן כב"י זה אך ורק המשגיח והוא לא יאשר שום דבר שלא עומד בקריטריונים מסויימים. כלומר ע"פ דבריו שהכשר מהודר לא בהכרח נחשב כב"י עכ"פ באיזורינו כך שהדרא קשיא לדוכתא עד כמה יש להקפיד בנקודה זו והאם אכן יש הבדל בין אשכנזים לספרדים וכן בין בני א"י המתגוררים כאן לבין "מקומיים"

  2. הערה חשובה לבני חו"ל. בארץ המציאות קצת שונה, ההכשרים שהזכרתי יש להם רף מאוד גבוה של כשרות, כך שבפועל הם פוסלים הרבה יותר מאשר הכשרויות הספרדיות המוכרות, ממילא בחשבון פשוט אפשר לסמוך.

  3. ומה עלי לעשות במציאות שאני חי בה? אין לי מושג (ולא בטוח שיש לי דרך לברר) מה היינו עושים בבית הורי ע"ה ומאוד מסתבר שהם כן הקפידו על כך (בריא לי שאכלו רק הכשרים מהודרים ברמה של א"י אך אין לי מושג איך להשיג זאת במקומי ואין לי מושג מי אצלינו מקפיד יותר ומי מקפיד פחות. כל א' מפרסם שהוא הכי מהודר שיש למרות שבדברים מסויימים הוא עלול להקל ודוגמא מוחשית לכך היא "ישן" שההכשרים המהודרים לא מקפידים על כך ובשנים האחרונות התחיל יהודי יקר אצלינו לעורר על כך ולפרסם איזה מוצר בעייתי דבר שיצר לחץ ולאט לאט זה חדר לתופעה וחוץ ממקומות מסויימים שבדווקא לא "מתיישרים" למרות שמשלמים על כך בכיסם יותר ויותר חברות כן התחילו עם זה אך בשחיטה לא ידוע לי מי הרים את הכפפה ואין לי מושג מה מהודר יותר ומי מסתמך על קולות והתירים שונים)

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל