לתרומות לחץ כאן

גיור צבאי

שאלה:

יש לנו בבנין גויה שמעוניינת להתחיל גיור של נתיב ומבקשת ממנו להיות משפחה שתארח אותה לכמה שבתות להעיד. האם אנחנו יכולים ללוות אותה בתהליך הגיור או לארח אותה בארוחת שבת למרות שזה גיור צבאי? או כדאי לסרב.

תשובה:

אדרבה, אם תוכלו ללוות אותה ולראות שהיא באמת רצינית, ולכוון אותה לאמונה אמיתית כך שהגיור שלה יהיה באמת בלב שלם עם קבלת מצוות, תמנעו מכשול גדול מעם ישראל. אגב, אני מציע עצה פרקטית לאנשים שבאים להתגייר, שאם הם אכן רציניים באמת, יעשו את הגיור הכי מקובל ציבורית,במקום שנתפס אצל אנשים כהכי מחמיר, וזאת כדי שיהיו מקובלים על כל שדרות הציבור, וכשילדיהם יבואו להתחתן לא תהיה להם בעיה להנשא לשום יהודי. העצה הזו אינה הלכתית, באופן הלכתי מי שמתגייר בצורה רצינית גיורו תקף בכל בית דין אורטודוקסי, אלא עצה פרקטית לחיים.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אני טיפה אפרט אלו שתי אחיות אולי כמה שנים בודדות בינהם אחות ראשונה ראינו בבנין שהיא שומרת על צניעות ראיתי שהיא במכולת מנשקת מזוזה אתה רואה שהיא רוצה להיות יהודיה מהלב והיא פנתה אלינו לפני כשנה ובקשה להתארח אצלנו כי היא מרגישה יותר נוח לשאול שאלות שאלנו אותה אצל מי היא עוברת גיור וענתה אצל הרבנות הממלכתית בירושלים אז אצלה הרגשנו שליחות אלוקית.(הייתה כמה שבתות ועזבה את העיר לא יודעים מה איתה) ועכשיו אחותה פנתה אלינו היא מתגייסת כנראה ויש לה חבר יהודי , לא צנועה ורוצה לעבור דרך נתיב גיור צבאי. כל המכלול הזה לא הכי נוח לנו לא יודעים הלכתית כי זה לא נראה שזה בא ממנה והיא פנתה אלינו גם ועדיין לא ענינו לה. האם בכל זאת כדאי לארח אותה ?

  2. תזמינו אותה באופן חד פעמי, ותוך כדי סעודת השבת כבר תבינו מה היא רוצה ומה ענינה וכך תוכלו להכריע יותר בנקל אם להמשיך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל