לתרומות לחץ כאן

נאמנות על כשרות מאכלים – אשה שאינה מכסה את הראש

שאלה:

שלום, כבוד הרב
האם אשה שאינה מכסה את ראשה (בכיסוי ראש או לא לובשת פאה נכרית) נאמנה בעניני כשרות מאכלים והאם מותר לה לשמש בתור משגיחה (בפרט כשאין ברירה לקחת לתפקיד זה אשה אחרת)?
בתודה מראש!

תשובה:

אם מדובר באשה שומרת מצוות ויראת שמים המקפידה בעצמה לעצמה בבית על כשרות כהלכה, היא נאמנת בכך, גם אם מבחינת כיסוי ראש היא עדיין לא מודעת לחומר העוון. אבל אם היא אינה מקפידה בעצמה על הכשרות, היא לא נאמנת על כך, כמבואר ביורה דעה סי' קיט. כמו כן, יש לראות היטב שהיא יודעת כיצד להשגיח ועל מה להשגיח, זו מלאכה שמצריכה ידע רב, וגם הרבה מומחיות לדעת על מה להקפיד והיכן לחפש ומה המכשולות העלולים לקרות…

עי' בשולחן ערוך שם:  א] החשוד לאכול דברים האסורים בין אם הוא חשוד באיסור תורה בין אם הוא חשוד באיסור דרבנן אין לסמוך עליו בהם ואם נתארח עמו לא יאכל משלו מדברים שהוא חשוד עליהם: הגה: וי"א אפי' ממי שאינו חשוד רק שאין מכירין אותו שהוא מוחזק בכשרו' אסור לקנות ממנו יין או שאר דברי' שיש לחוש לאיסור מיהו אם נתארח אצלו אוכל עמו (ב"י בשם הרמב"ם פי"א דמ"א ופ"ג דין כ"א): ב] אם אינו חשוד לאכול דברים אסורים אבל הוא חשוד למכרם מתארח אצלו ואוכל עמו וכן אם שולח לביתו מותר דחזקה שמה שהוא אוכל משגר לו.

בהצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל