לתרומות לחץ כאן

כשרות בשר

שאלה:

בסד
אשה בהריון גרה אצל חמתה שהכינה לה המבורגר בכשרות רגילה שהתבלבלה ולא ראתה הכשרות הכלה שבהריון אוכחת רק בדץ אך חזרה מהעבודה וחמתה הכינה ונראה מאוד טעים האם יכולה לאכול או תחמיר ותמתין לפעם אחרת?

תשובה:

לא לאכול בשום אופן, יש מספיק מה לאכול היום גם בלי זה… אבל להקפיד לא להעליב את החמות, שתאמר לה שיש לה בחילה או משהו כזה והיא לא מסוגלת לאכול.

בהצלחה ולידה קלה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. מחילה הכלה אומרת לא רוצה לשקר אף לא שקר לבן היא בהריון אחרי הפלה טבעית לפני מאוד קשה לעמוד בתור לקניות עם כל המצב והבשר נראה מאוד טעים ומגרה והיתה רעבה מאוד ורוצה להקל באופן חד פעמי מה גם שחמתה כבר הכינה אמנם בטעות מה תעשה כבר תזרוק את הבשר לאחר שעמלה כל כך הרבה והרב עובדיה זצל התיר וגם הרב יצחק יוסף אמר שראוי להחמיר בכשרות רגילה אך השתפרו מאוד מתשובתך כאילו והמדובר בטרף מחילה מה תשובתך?

  2. לא אמרתי שמדובר בטרף, ו"לא רוצה לשקר" זו טעות, מותר וצריך לשקר מפני השלום וכדי לגרום הרגשה טובה, ואין שום צורך וחומרא לא לשקר באופן זה, ומי שאינו אוכל בשר ברמת כשרות כזו מותר לו לשקר בשביל זה. לא אמרתי שזה טרף אבל אין ספק שהיום נושא כשרות הבשר כל כך מורכב וקשה, שכשרות מהודרת זה לא הידור אלא האפשרות היחידה להיות רגוע כשאוכלים בשר שאכן הוא מפוקח בשיעור מספק, מדובר בשחיטה המונית ויש כל כך הרבה דברים לבדוק שחובה שזה יהיה משהו מאוד מקצועי ומקיף.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל