לתרומות לחץ כאן

שכירות דירה לזמן הבא לבחורים מחו"ל שלומדים בארץ ישראל

שאלה:

בהמשך לשאלה ששאלתי בכ"ח באדר, על בחורי ישיבה ששוכרים דירות בישראל ועכשיו נמצאים בחו"ל, אז השאלה שעכשיו אין כמעט טיסות לארץ ישראל, ולא מאפשרים לתושב חו"ל להיכנס לארץ ישראל, וגם הישיבות עדיין סגורים, והבחורים לא רוצים לאבד את הזכות שיש להם בדירות, שיהיה להם איפה לחזור כשיתאפשר להם, והיות שרוב הדירות האלה אין להם אפשרות לשכור רק לבחורים, אז הבעל דירות ודאי לא ישכירו את זה בינתיים למישהו אחר שהוא תושב ישראל, השאלה כמה אפשר לנכות לכל חודש שלהבחורים אין אפשרות לגור בדירה, אבל הם רוצים לשמור על הזכות של שכירות הדירה כשיתאפשר להם?

תודה רבה
הרבה בחורי ישיבה שמחכים לתשובה!!!

תשובה:

שלום וברכה,

בחור ישיבה שסגר חוזה שכירות לשנה, ובאמצע השנה חל התפשטות הקורונה, ורוצה לבטל את השכירות, הרי זה אונס ויכול להפסיק את השכירות באמצע תקופת השכירות. אבל אם השוכר רוצה להמשיך את השכירות אחרי בואו לישיבה, או שרק רוצה לתפוס את הדירה שלא תושכר לאחרים, הרי הוא כשוכר לכל דבר, וחייב לשלם על התקופה ששוהה בחו"ל.

תשלום השכירות צריכה להיות מחיר מלא, אמנם אתם המשכיר משתמש בדירה בזמן שהיא פנויה, ויש לו הנאה מכך שהדירה פנויה, יכול להפחית לו משכרו כפי מה שנהנה המשכיר שהדירה פנויה. ואם המשכיר לא נהנה מהדירה ואין לו הנאה שהדירה פנויה, חייב השוכר לשלם את מחיר מלא.

בהצלחה.

מקורות:

בש"ך סימן שלד ס"ק ב כתב שאם הדירה פנויה יכול השוכר לפחות מהחלק שנהנה שדירתו פנויה. 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. מכת מדינה פירושה שיש דבר או כל הפסד אחר שלא ניתן לשכור את הדירה, או שאין אפשרות לפועל לעבוד. ונחלקו הפוסקים מתי נקרא מכת מדינה האם רוב העיר ברחו או כולם – ראה ש"ך סימן שלד. וקצות סימן שכב. אולם במקרה הנ"ל של שכירות דירה אין כאן מכת מדינה על שכירויות, שהרי הדירות ממשיכות להיות שכורות, אלא שבן חו"ל שרוצה לחזור לביתו בגלל הקורונה או שלא יכול לחזור חזרה לארץ, הרי זה טענת אונס, ולא טענה של מכת מדינה, כיון שהדירות לא לקו. מכת מדינה שייך לגבי בעלי אולמות שלא ניתן לערוך שם שמחות, או גננות שלא יכולות להמשיך את עבודתן.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל