שאלה:
כאשר ערבבו בכוס פורצלן חלבית תה עם לימון בכף בשרית בת יומה
מה הדין של הכף, הכוס והתה?
ואיך מכשירים במקרה שצריך?
(מקורות עם אפשר)
תשובה:
שלום וברכה
אם הכוס אינה בת יומה התה והכף אינם נאסרים, אבל הכוס נחלקו בה הדעות, וכיון שמדובר בפורצלן שאין לו הגעלה להרבה שיטות ויש כאן הפסד, ניתן לסמוך על הסוברים שכלי שני אין בו כח גם להפליט וגם להבליע, ולכן למרות שהתה קיבל מהכפית הכוס אינה בולעת, ראה כל הנדון בזה בט"ז סי' קה ס"ק ד ובש"ך נקודות הכסף ובדגול מרבבה שם וביד יהודה שם ס"ק כג ונראה שהחמירו למעשה רק כשאין הפסד.
תודה על התשובה.
מה היה קורה אם הכוס היתה גם כן בת יומה?
התה היה נאסר והכף היתה טעונה הגעלה.
ומה הדין כאשר מדובר בכף חלבית בת יומה שערבבו בה תה בכוס זכוכית שכנראה אינה בת יומה?
לבני אשכנז אם הכוס בשרית יש להגעילה, לבני ספרד אין לחשוש כי למנהגם זכוכית לא בולעת.
האם כוס פיירקס/דורלקס ניתנת להגעלה לפי פסיקת אשכנזים?
ניתן להגעלה, ראה כאן
https://din.org.il/2019/01/31/%d7%9e%d7%92%d7%a9-%d7%a4%d7%99%d7%99%d7%a8%d7%a7%d7%a1-%d7%9c%d7%a9%d7%99%d7%9e%d7%95%d7%a9-%d7%91%d7%a9%d7%a8%d7%99-%d7%95%d7%97%d7%9c%d7%91%d7%99/
השאר תגובה