שאלה:
מי ששכח לברך בליל בדיקת חמץ , האם אינו יכול לברך למחרת בשעת שריפת החמץ והרי ישנו כלל בכל המצוות מברך ועובר לעשייתן ולכאורה אדרבה היה ראוי לברך בשעת שריפת החמץ שאז הוא כולל בנוסח הביטול את כל החמץ "דחזיתיה ודלא חזיתיה דבערתיה ודלא ביערתיה" מה שאין בלילה אינו מבטל רק את החמץ "דלא חזיתיה (חמיתיה) ודלא ביערתיה (ודלא ידענה ביה) .אודה לכם מאוד אם תציינו גם מקורות ובפרט אם יש פוסקים שסוברים כן.
בברכה רבה וכו"ט.
תשובה:
בענין זה נחלקו הפוסקים בסי' תלב, ראה ב"ח ופרי חדש שם שסברו שאחר הבדיקה אינו מברך, ולעומתם בט"ז ומגן אברהם כתבו כדבריך, לברך לפני השריפה, וראה במשנה ברורה שם שאין מוחין ביד המברך.
בס"ד
ואם בא לאכול את הכזית האחרון, יוכל לברך המוציא ועל ביעור חמץ ולאכול
לא שמענו ברכה על ביעור באכילה.
השאר תגובה