לתרומות לחץ כאן

נטילת ידיים 40 פעמים במקום מקוה

שמעתי שיש קבלה מהבעש"ט שמי שאינו יכול ללכת למקוה יכול לרחוץ ידיו 40 פעמים ולכוון כוונה מסוימות, האם אפשר לדעת בדיוק מה צריך לעשות. (אין לי אפשרות לעשות תשעה קבין, כי עשו לי תפרים ואסור להתרטב.

תשובה:

שלום וברכה

ראשית יצויין שמקור הענין הזה אינו מבעל שם טוב אלא מס' חמדת ימים, שידועה המחלוקת לגביו, ראה שם שבת פרק ג, קשה לי להסביר בדיוק כיצד זה נעשה כיון שצריך כאן קצת הבנה בקבלה, זה נעשה בערך כך: יש מושג של שם הוי"ה במילוי יודי"ן – שם ע"ב – המילוי נעשה: יו"ד ה"י וי"ו ה"י, יש ליטול על כל יד לפי הסדר הזה בנטילה ראשונה כנגד י', בנטילה שניה כנגד ו' נטילה שלישית כנגד ד' וכו' כך על ימין ועל שמאל לסירוגין ואחר כך עשר פעמים רצוף על כל יד סך הכל ארבעים. כמובן זה מדבר רק על גבר ולא על טבילת אשה!!!!! בזה ל רק מקווה!!!

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. אף שזה מובא בחמדת ימים ומחלוקות רבות לגביו .א' כבר הורו גדולי המקובלים בני דורנו (ביניהם רבי יהודה שיינפלד שליט"א (בעמח"ס אוסרי לגפן ועוד)תלמידו של "החלבן" זצ"ל ועוד.) שאפשר ללמוד בספר הזה ומחברו הוא רבי בנימין הרופא מצפת מתלמידי תלמידי האר"י הקדוש. ב' הבעש"ט מביא א"ז כמה פעמים וכן הרבי מקאמרנא. והכף החיים בסימן פ"ט מביאו להלכה שתופס במקום מקווה

  2. מאידך חכם יהודא פתיא כותב על זה בהרחב. שהוא מנתן העזתי וקיבל את דבריו מרן הרב אליהו ע"ה ואמר שקבלה בידו שהבא"ח כתב לשון חכמים כדי שלא ישתמשו בח"י. אבל מכל מקום נטילת עב היא מקובלת על כולם וגדולי המקובלים היו נוהגים בה במקום טבילה כשהקור גדול כדי להתפלל בכוונות. עיין אמת מאר"ץ וכן העידו לי צאצאי חכם עובדיה הדאיה על סבם ומשמשי מרן הרב אליהו שכך לעיתים נהג.

  3. עיינו קונטרס " חמדת יוסף" הנמצא באיברו בוקס.
    מוכיח שם במישור שהמחבר אינו רבי בנימין הלוי זיעא וגם אינו נתן העזץי. אלא אדם גדול שהיו לו תובנות שבתאיות וכניראה היה תלמידו של נתן העזתי.
    הוא גם מתיחס לטענות החוקרים שזה רבי בנימין הלוי וגם לרבי יהודה פתיא, עיינו שם בבקשה , דברים יפים וחשובים ביותר

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל