לתרומות לחץ כאן

בדיקות עונה בינונית – קורונה

שלום,אנחנו גרים בצרפת ולרגל סגירת המקוואת אשתי לוקחת גלולות לעצור המחזור. בעונה בינונית אשתי הבחינה כמה טיפות קטנות פחות מגריס בתחתון. השאלה היא האם לעשות בדיקה של עונה בינונית ואז יש חשש גדול שהיא תראה דם על עד הבדיקה ותהיה טמאה או בגלל שבדיקת עונה בינונית דרבנן ניתן להפרד לכמה ימים עד שהטיפות יעלמו ורק אז לעשות בדיקה כדי להתיר קירבה .או שמחוייבם לבדוק ויהיה מה שיהיה.

תשובה:

אם היא לוקחת גלולות ומוחזקת שהן מועילות לה מעיקר הדין אין וסתות, אמנם כאן יש איזו רעותא עם טיפות הדם, אבל אם עדיין הן לא בגודל שאוסר ומחמת דוחק השעה, ניתן לדחות את הבדיקה לפי דעתי.

בשורות טובות.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. קצת תמוה מה שנכתב "אם היא לוקחת גלולות ומוחזקת שהן מועילות לה מעיקר הדין אין וסתות", כיון שרבים מן הפוסקים כתבו שיש לחוש לעו"ב עד שאותה אשה עצמה הוחזקה ג"פ שהמחזור שלה מגיעה רק לאחר הפסקת נטילת הגלולות..

  2. זה מצויין.
    אבל הרבנים הגאונים שמשיבים הינם למדנים ות"ח, ויודעים מה זה "מוחזקת".. והשואלים הינם [גם] אנשים פשוטי עם שלא יודעים, ויותר נכון כלל לא שמים לב למונח "מוחזקת", ובטוחים שמיד שהתחילה לקחת גלולות, ועדיין לא עברו 3 פעימות, היא כבר לא רואה… וחבל על הטעות והמכשול גבי עו"ב שנחשבת כו"ק, ודינה חמור.

    נ.ב. דבריי חלילה לא נכתבו כהערה על דבריכם, אלא רק כקורא פשוט מן הצד, שיודע שאנשים יכולים לטעות.

  3. הגרש"ז אוירבעך שם מצדד להקל ואינו מחלק בין עונה בינונית לשאר הוסתות [אמנם למעשה הוא מתיר רק בעונה הסמוכה לווסת אבל מצדד בשאר העונות]
    ובשיעורי שבט הלוי (סימן קפד סעיף ח' אות ב' וכן בסימן קפט סעיף כד אות ה') מתיר למעשה אפילו בהוחזק בשאר נשים ולאו דווקא באשה זו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל