לתרומות לחץ כאן

ברית יצחק בערב שבת בזום וברית מילה בשבת בימי קורונה

שאלה:

שלום. בשעטו"מ נולד לנו נכד בשבת הגדול . שאלתי היא , במידה ומצב הקורונה יימשך גם בשבת הבאה – פסח . האם ניתן לקיים ברית יצחק ב"זום" ביום שישי לפני כניסת שבת ?? , וכן אודה להנחיות לגביי או]ן קיום הברית בשבת . תודה ובשורות טובות לכל עם ישראל בע"ה .

תשובה:

שלום וברכה חלילה חלילה ושוב חלילה להקל בענין ההוראה התמוהה הזו שיש שהורו להשאיר ביום טוב מצלמה על זום, וכבר הארכנו בזה כאן באתר מדברי הגר"ע יוסף ועוד שהוראה זו מבוססת על טעות שהיתה לפני מאה שנה בהבנה מה זה חשמל, ומלבד זאת תראה כמה מכשול עשו אותם "רבנים" שהתירו זאת… הרי גם הם באו להתיר רק ביום טוב ובשבת כולם מודים שאסור… והנה הביאו טעות ומכשול חמור ליהודים. אין להשאיר זום, ברית יצחק לא חייב מנין, הכי חשוב הוא שאבי התינוק ילמד לידו בלילה כפי כוחו וזה יועיל לו לשמירה. לגבי קיום הברית מילה בשבת לא הבנתי את השאלה, המוהל כבר יודע כל מה שהוא צריך לדעת כדי לעשות. כמובן אין להזמין אנשים שיחללו שבת כדי להגיע, ובכלל יש לעשות הכל בבית בחוג המשפחה הגרעינית בלבד כדי שלא להגיע לחשש סכנה מהקורונה. מזל טוב ורוב נחת.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום .
    תודה על המענה .
    במחילה מכת"ר , נראה ששאלתי לא הובנה במלואה. לא עלה בדעתי חלילה להשתמש ב"זום" בשבת ואף לא ביו"ט חלילה! שאלתי לגביי יום שישי לפני כניסת השבת , האם אפשר להקדים את הלימוד הנהוג לקיימו בליל שבת , [ברית יצחק / שלום זכר] ליום שישי בצהריים ? [את הלימוד הזה רציתי להציע לקיים בזום .

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל