השאלה דלהלן כמובן אינה נוגעת למצב הנוכחי הגובלת בפיקו"נ ובוודאי שזה נדחה. אך בזמן שהשנים כתיקנן, האם תפילת יו"ט בצבור דאורייתא? וכלשון הרמב"ן: "שיהיו ביום הזה כולם קרואים ונאספים לקדש אותו, כי מצווה היא על ישראל להיקבץ בבית האלוקים ביום מועד לקדש היום בפרהסיא בתפילה והלל לקל בכסות נקיה, ולעשות אותו יום משתה כמו שנאמר בקבלה (נחמיה ח י) 'לכו אכלו משמנים ושתו ממתקים ושלחו מנות לאין נכון לו כי קדוש היום לאדונינו ואל תעצבו כי חדות ה' היא מעוזכם'. והנה "מקרא קדש" מלשון 'קרואי העדה' (במדבר א טז), 'אחרי כן יאכלו הקרואים' (ש"א ט יג), וכן 'על כל מכון הר ציון ועל מקראיה' (ישעיה ד ה), המקומות שנקראים שם שיתקבצו בהם קרואי העדה"