לתרומות לחץ כאן

עוד לגבי "מנייני מרפסות" בתקופת הקורונה

שאלה:

בררתי עוד לגבי מנייני מרפסות.
ואמר לי ת"ח אחד שגם לפי המשנ"ב שלא צריך להיות באותו רשות. אך אם יש שביל הרבים ביניהם [כגון מרפסות משני צידי הכביש] אז גם המשנ"ב מודה שלא מצטרפים וזה ע"פ הט"ז שהביא המשנ"ב בסי' קצ"ה [שזימן זה המקור לכאן]
גם אותו ת"ח רצה לומר שברשויות חלוקות צריך שכל העשרה יראו אחד את השני ולא מספיק שהם רואים את החזן, כי זה שונה מאסקופת הדלת?

האם זה נכון? זה מוסכם? באופנים האחרים יש חשש ברכה לבטלה?

תשובה:

שלום וברכה לגבי הנקודה הראשונה אכן כתבנו בזה פעמים רבות כאן באתר, והבאנו את דברי המנחת יצחק ח"ב סי' מד שחשש לכך על פי הפרי מגדים כאן בסי' נה, שכמובן מבוסס על הל' זימון שהזכרת, ויש להחמיר בזה. בנוגע לנקודה השניה זה ענין של סברא, לא מצאתי מקור לחילוקו, גם לי טען כך ת"ח מסויים, אבל לא מצאתי במקורות חילוק ולכאורה גם בזה מספיק שכולם רואים את החזן ועל דרך מה שכתב המשנה ברורה בסי' קצה ס"ק ט ובשער הציון שם ס"ק ו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל