לתרומות לחץ כאן

ביעור חמץ על ידי שליח או בפירור לבית הכסא?

שאלה:

שלום וברכה!
כעת שהרבנים מפרסמים ששריפת חמץ תתקיים על ידי שליח, האם עדיף שריפה על ידי שליח או אופני ביעור אחרים כגון מפרר וזורה לרוח או לזרוק לביהכ"ס ומצווה בו יותר מבשלוחו.
תודה רבה
המענה של כבוד הרבנים הוא מעורר התפעלות ומלא בהכרת הטוב.

תשובה:

שלום וברכה הנושא של שריפת חמץ בפועל הוא רק חומרא קצת רחוקה, ותלויה כידוע בחקירתו של המנחת חינוך האם מצות תשביתו היא מצוה להשבית בפועל או רק לדאוג שלא יהיה לך חמץ בבית, לכתחילה בעלמא הורה המשנה ברורה בסי' תמה ס"ק י להשאיר מעט חמץ לקיים מצות תשביתו כדין. כמו כן כתב השו"ע בסי' תמה סעי' א שכל אופני הביעור  מועילים ואין צורך דוקא בשריפה, אלא שנהגו לשרוף כדי לחוש לדעת רבי יהודה שכך סבר בגמרא [וכשיטת רש"י סי שנו], כך שמדובר במנהג בעלמא ואין בזה חיוב. וגם אקונומיקה טוב כשאין אפשרות אחרת אלא בשעת הדחק. כשראיתי בעיתון היום את האופציה הפתלתלה הזו והמאוד מורכבת טכנית, וגם מסוכנת לפי דעתי כי גם השליח אמור להיות בריא ועוד… הבנתי שרצון הרבנים הוא בעיקר שאותם חוכמולוגים שמתעקשים לצאת לשרוף ומתעקשים להתאסף למנין ומבחינתם מדובר בשפעת וקונספירציה של "רודפי ה' ממש כפשוטו"… לא יצאו מהבית, ויקבלו את מבוקשם בלי לסכן את כל עם ישראל… פסח כשר ושמח.  

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל