לתרומות לחץ כאן

איסור הנאה בחמץ מבוער-המשך

שאלה:

1) האם באופן כזה האיסור הוא מדאוריתא או שקנסוהו חכמים?
2) דומני שבכל איסורי הנאה האיסור הוא דוקא כשהוא בעין,לא כן?
3) מה שכתוב בשו"ע שם.. או אפה בו פת שהתבשיל והפת אסורים, היה צ"ל מצה ולמה נקט פת

תשובה:

שלום וברכה האיסור הוא איסור הנאה דאורייתא. לענין ההנאה החמץ לא נחשב מבוער שהרי עדיין הוא משמש כפחם. פת זה שם כולל ללחם בלי התייחסות אם מדובר בלחם שמותר לאוכלו בפסח או לא.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל