לתרומות לחץ כאן

מכירת חמץ בישיבה

שאלה:

שלום
לאחר פורים נסעתי הביתה לשבת, ואחרי השבת בישיבה הודיעו שהבחורים שנסעו לא יחזרו בגלל הקורונה ולכן אני בבית מאז. העניין הוא שיש לי בארון חמץ ודאי. האם אפשר לעשות מכירת חמץ לחדר שלי בישיבה והדבר יפטור אותי גם מבדיקה?
תודה רבה

תשובה:

שלום רב אכן, את החמץ הפרטי שלך עליך למכור בעצמך. כמו כן, אם יש לך חדר מיוחד לך בישיבה ואתה נועל אותו ומשאיר שם חפצים, חובת הבדיקה מוטלת עליך, כדין שוכר ולא די במכירה של הישיבה, ולכן תמכור תוך פירוט החדר המדוייק. ככלל ההמלצה שלא למכור חמץ גמור, אבל כרגע שאין אפשרות להגיע לשם, יש לסמוך על המכירה. מקורות: דינים והנהגות לחזון איש.

הצטרף לדיון

8 תגובות

  1. מה זה שונה מארון או חדר חמץ שמוכרים אותו לגוי שפטור מבדיקה? למה כאן חייב בבדיקה הרי במילא אף אחד לא ייכנס לחדר (איננו יודע אם הדלת נעולה אבל כך מסתבר, במיוחד שעכשיו ע"פ ההנחיות נדמה שאסור להכנס לשם)?

  2. 1. כדי להפטר מבדיקה לכל הדעות יש לעשות מכירת י"ג כדי שבהגיע זמן הבדיקה כבר יהיה מכור, כשהמכירה ביום יד הביא בזה המשנה ברורה מחלוקת, ראה בסו"ס תלו.
    2. ציינו שלגבי חמץ גמור רבים נוהגים שלא להסתמך על המכירה שמא הגוי לא מבין אותה מספיק נכון וכו, אבל כרגע אין ברירה.

  3. אוקי, עדיין לא ברור לי מה זה שונה מארון חמץ שמוכרים אותו במכירת י"ד ונפטר מבדיקה. אבל בכל מקרה, אשמח לדעת אם אתם מכירים מישהו שעושה מכירת י"ג ואם אפשר לקבל טלפון שלו או משהו..
    תודה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל