לתרומות לחץ כאן

אוכל לתוכים בפסח

שאלה:

האוכל לתוכים מכיל גם גרעיני שעורה או חיטה שלמים בקליפתם. האם הם חמץ גמור ? או שניתן למכור אותם יחד עם התוכים לגוי ולהאכיל את התוכים בפסח כמו בכל השנה? השאלה היא על רקע הסגר הקיים בגלל מגפת הקרונה ואי האפשרות לרכוש אוכל שאינו מכיל מחמשת מיני דגן.

תשובה:

שלום רב,

אסור להשאיר בבית שיהיה שלך אוכל לתוכים שהינו חמץ – מחמשת מיני דגן. אמנם גרעיני חיטה ושעורה בלבד אינם חמץ אם הם לא באים במגע עם מים. אבל כבר כתב הרמ"א בסי' תסה סעי' א' שאסור לתת תרנגולים גרעינים אלו כאשר יש שם מים מחשש לחימוץ. והוסיף המשנה ברורה ס"ק ו' שאפילו הניחן במקום יבש טוב להיזהר שלא לתת להם מים ביחד עם האוכל, אלא ינקה את המקום היטב ואז יתן להם לשתות. ולכן גם כתב בכף החיים שם ס"ק יב שמסיבה זו ומחששות אלו נהגו שלא לתת להם גרעינים מחמשת מיני דגן. לכן, אם יש שם חשש לגרעינים מחמשת מיני דגן ואפילו מיעוט עלולים לעבור על איסור דאורייתא, ולכן יש להקפיד לרכוש עבורם דוחן שזה רק קיטניות (ולשים לב שאין בהם חמץ).

לגבי מכירה לגוי. זה אפשרי אבל לא כאשר זה נמצא אצלך ואתה מטפל בהם. גם חמץ של גוי הנמצא באחריותך נאסר בפסח.

דומני שאם תנסה להתקשר לכמה מקומות תוכל למצוא חנות שתעשה משלוח הביתה של אוכל כשר לפסח לתוכים. ישנם הרבה חניות שמחפשות בצוק העתים לעשות משלוחים למוצרים שהם מוכרים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל