לכתחילה אין לומר בליל שבת, אבל אם מחמת המניעה הזו יבטל מהברכה אומרים גם בשבת.
מקורות:
הטעם לכך הוא על פי קבלה. במשנה ברורה בסי’ תכו ס”ק יב מבואר על פי גדולי הפוסקים, שאם הזמן עובר ויש חשש שאם לא יברך עתה יפסיד את המצוה, מותר לברך בליל שבת, וראה עוד דעת תורה למהרש"ם שם ועוד אחרונים, ולפי דבריהם מבואר שאין הכוונה שמחמת הטעמים שיש על פי סוד בענין זה כלל לא תיקנו את הברכה בליל שבת, אלא הברכה קיימת אלא שלכתחילה יש להמנע מכך.
רבני בית הוראה
הצטרף לדיון
תגובה 1
ויש עוד כמה טעמים א' משום שאנחנו אומרים ש"אין אנחנו יכולים לגעת בך" ובשבת אסור ללכת משום תחומין. והב' הביא המשנ"ב שמשום שרגילין לעשות ריקודין בקידוש לבנה ואסור בשבת.
ויש עוד כמה טעמים א' משום שאנחנו אומרים ש"אין אנחנו יכולים לגעת בך" ובשבת אסור ללכת משום תחומין. והב' הביא המשנ"ב שמשום שרגילין לעשות ריקודין בקידוש לבנה ואסור בשבת.
השאר תגובה