יש מנין למטה בגינה, ואני רוצה להצטרף דרך המרפסת, ולשאת כפים מלמעלה. מדברי משנ"ב סי' נה, יד משמע שמעיקר הדין ניתן להקל כהרשב"א שמצטרף. אולם: 1. ערוה"ש שם ושבט הלוי ח"ט פסקו שברשות אחרת א"א [ואני מתפלא על כך שהרי בשו"ע מפורש שאפי' בגובה כמה קומות מצטרף, ומשמע שאפילו הוא בבית דירות כמו המקרה שלי ?!]
2. כף החיים [וכן צידד מהרש"ם] כתב שרק ברואים את כולו ולא חציו. ואני בשמו"ע בשחרית עומד מכוסה כמובן בטלית ולא רואים אותי, רק את הטלית.
ובפרט במקרה שלי שכיוון מזרח הוא לא לכיוון הגינה, נמצא שאני מראה את אחורי לציבור ולא את פני.
ולכן אני מסופק מאוד אם אני מצטרף, ובפרט אם אני יכול לשאת כפיים לציבור.
התשובה מאוד דחופה לי. תודה.
תודה רבה !
מה הגדר של דרך הרבים מפסיק ביניהם ?
אין כאן "מעבר" אבל זה גינה עירונית ואנשים מטיילים בזה,
האם זה נקרא דרך הרבים מפסיק ?
לכאורה הכוונה בעיקר לשביל שחוצים דרכו, כלומר גינה מפולשת שאנשים חוצים דרכה מרחוב אחד לשני היא דרך הרבים.
מבואר במשנ,ב קצ"ה מהט"ז שגם שביל היחיד ולא רק שביל הרבים וזהו המקור של הפמ"ג
וממילא לא הבנתי כלל את דבריכם
גם שביל יחיד זה מעבר, ולא מקום התכנסות כמו גינה.
בסברא לא נראה כך
וכי אם יהיה כיכר גדולה לא יחשב דרך
אשמח לשמוע מקור אם יש
אין לי מקור, רק הסברא שהרעיון של דרך מחלק את הרשויות.
השאר תגובה