לתרומות לחץ כאן

מה עולה על דעת אנשים שרוצים להתפלל במנין בזמן מגפה?

שאלה:

שלום להרב,

שאלה: תסבירו לי בבקשה מה עולה על דעת אנשים שלמרות כל הרבנים גדולים ממדינה ארצה"ב פסקו להיות כולם סגורים בבית לסגור בתי כנסיות ובתי מדרשות ולא לצאת אלא לצורך ממש כמו אוכל ותרופה או אלו שיש עבודה שצריכים להם כמו רופא וכו' שרוצים או כבר מקיימים מניין להתפלל וקריאת התורה??????????

זמן של סכנת חיים להם ובמיוחד לאחרים (לרוב מקרים הזקנים), כיצד עולה על הדעת להיות כל כך "דתי" וחלילה לסגור בית כנסת או בית מדרש, או להקל להתפלל ביחידות וכו' ומקיימים תפילה בציבור??

זה סכנה וגם גורם כעס ושם רע ליהודים אחרים, ואנטישמיות חלילה וחס וחילול ה' רחמנא ליצלן.

יש דבר כזה להיות יותר מדי דתי שלא בריא כלל, ורוב פעמים שיש דברים שייראה לאנשים כאלה כלהיות מקל אתה שומע דעות נגד.

לפי עניות דעת הקטן כמוני יש להמורים צדק לבדוק התלמידים כחוט השערה מי יתנו סמכה לרבנות כדי לא לקיים מה שפסקו בש"ע שמי שמעמיד תלמיד שאינו הגון כמו מי שנוטה אשירה בישראל, שמרבים דברים לא נכונים.

גם אנשים קיצונים לפי עניות דעתי הייתי בכבוד גדול כדי לא לפגוע בכבוד אף אחד מוציא אותם מבית המדרש שלי אם נראה שאין אפשרות לשנותם, כי אנשים כאלה מרבים מחלוקת בישראל.

אשמח לשמוע חוות דעת.
ברכה והצלחה

תשובה:

  שלום וברכה אני שומע אותך נסער מאוד, המצב בארה"ב באמת קשה וכולנו מתפללים לרחמי שמים. חובה גמורה לנהוג כפי הנחיות משרד הבריאות ללא יוצא מן הכלל! בארה"ק ב"ה מתירים להתפלל עשרה אנשים במקום פתוח כשיש שני מטרים בין אחד לשני וכך אנחנו משתדלים לעשות, ומי שאין לו אופציה כזו או שהוא בקבוצת סיכון מתפלל בבית. אם אצלכם לאור המצב ההנחיות חמורות יותר – חובה להשמע להן! ועם עיקר דבריך אני ממש ממש מסכים ורק אביא לכך סמך מדברי רע"ק המפורסמים על שעת מגיפה שאכן צריך להזהר ולשמוע לכל ההוראות של הרופאים וככ"ש בזממנו שיש הרבה יותר ידע ויודעים עד כמה זה עובר מאדם לאדם. וכן ידוע הסיפור המפורסם על רבי ישראל מסלנט שבזמן מגיפה ביום כיפור עשה קידוש בבית כנסת ואכל בכדי שכולם יאכלו, כי זו שעת מגיפה. וגדולי ישראל האמתיים תמיד ידעו להיזהר ולדאוג לכל מה שהוא מרפואת הגוף, ואלו שנופלים בדברים האלה שחושבים שמנין וכדו' יותר מרפואת הגוף, ה' ירחם עליהם. כי הם טועים טעות חמורה, ובאמת צריך להמשיל ולהתפלל עליהם שלא ידביקו אף אחד. שנדע רק טוב ישועות קרובות במהרה!  

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל