לתרומות לחץ כאן

איך לעצור המגפה קורונה?

שאלה:

שלום להרב,

שאלה: האם יש לנו רב מקובל מגדולי ישראל שיכול לעשות דרך שמות קדושים עלית נשמה לשמים או דרך שאילת חלום וכדומה כדי לקבל חוות דעת מן שמים איך לעצור דבר זה? היו זמנים שעשו כך רבנים וקיבלו תשובה, ולא מדובר לפני כמה אלפי שנים בזמן של נביאים וכו' אלא באירופה וכו'.

יהי רצון לפני ה' יתברך שה' ירחם על עמו ויעזרנו וצילנו מזה, ושיבוא המשיח עתה!

תשובה:

באופן עקרוני אין לנו בדורנו אנשים הבקיאים בקבלה בכלל ובשמות הקודש בפרט, גדולי ישראל בפרט אלו שנחשבים שמבינים בקבלה מסרו לנו שבימינו אין מי שיודע קבלה באמת, דיברו על בעל הלשם שבו ואחלמה כעל המקובל האחרון. את הדברים הללו מוסרים הרבנים שיותר מבינים בקבלה, כדוגמת הגאון רבי יואל קלופט זצוק"ל ויבלחט"א הגאון רבי יעקב הלל, ועוד. עולם הקבלה שפורח בזמננו כקבלה מעשית פעילה אין רוח חכמים נוחה הימנה, ובלי לדבר על אף אחד ספציפי ברובו נוכלים או תמימים שקראו כמה דברים ולא מבינים, והצדיקים שביניהם ממעטים מאד לפעול בכוח הקבלה, אלא בכוח ברכות ותפילות לבורא עולם. וזכות תורתם גורמת לכך התפילות מתקבלות יותר. אולם גם אם יש צדיק נסתר אחד היודע בדברים אלו, הוא בוודאי יודע האם ראוי לפעול בצורה כזו, או שרצון הבורא שלא נפעל בצורה כזו. אחד מהדברים המייחדים מקובל אמתי ומי שבקי בשמות הקודש, הוא הידיעה אימתי רצון הבורא לפעול בשמות הקודש, ואימתי יש בכך איסור חמור. זה לא משהו שמוטל עלינו לחפש את הצדיק ולומר לו סליחה אדוני אנא פעל למען עם ישראל, אם אכן הוא ברמה כזו הוא בוודאי מפעיל את כל כוחותיו בתשובה ובזעקה ובכל האמצעים הכשרים והנכונים לפעול למען עם ישראל. יש הרי מטרה שהבורא מביא עלינו את הצרה הזאת, אי אפשר רק לעשות איזה קוסמות ולהעלים את הצרה, כי אנחנו לא נוגעים במקור, הבורא רוצה להוביל אותנו לאיזה מקום, הוא רוצה להביא אותנו למען מטרה כלשהו, יש סיבה שכל המגיפה הקשה הזאת קורה. אם אנחנו נפעיל את פטנט איזה כספומט של ישועות, בלי לפתור את הבעיה, בהכרח שתבוא חס ושלום בעיה נוספת… המטרה שלנו צריכה להיות לפתור את הבעיה מהשורש ולא לפתור את הבעיה ספציפית ע"י איזה פטנט. אגב מעטים הסיפורים באירופה על צדיקים שעצרו מגיפות בכוח הקבלה, ועוד יותר מעטים הסיפורים שאכן ניתן להאמין להם… כל מציאות הקורונה הוא מציאות שזועקת אלינו שבורא עולם מחפש אותנו הוא רוצה שאנחנו נתעורר, שנעשה משהו, שים לב הקורונה התחילה בסין הרחוקה ובכלל לא נגעה אלינו, אך היה בה מסר מהדהד ומאיים אנא חזרו בתשובה, לצערנו לא שמענו את האזעקה, ואז המגיפה הגיעה לאירופה קרוב אלינו, בשלב הראשון היא לא פגעה ביהודים, במקום להתעורר התחלנו לדון אולי סוג הדם או מי יודע מה הגורם, אני זוכר את הכותרת על יהודי הראשון שנפטר [רופא איטלקי]. ולאט לאט היא החלה להתקרב לקהילות היהודיות בחו"ל, ולצערנו חווינו על בשרנו כאב קשה מנשוא, ואיבדנו רבים מטובי מורי הדרך, הזקנים שהיו דוגמא עבורנו, מעבירי המסורת, ולאט לאט גם אנשים צעירים. כשמצד שני היא פוגעת בכלכלה בצורה קשה. הדברים הללו הם מסר מהדהד וזועק עברנו. אלו דברי הנביא (צפניה ג ו-ז): 'הִכְרַתִּי גוֹיִם נָשַׁמּוּ פִּנּוֹתָם הֶחֱרַבְתִּי חוּצוֹתָם מִבְּלִי עוֹבֵר נִצְדּוּ עָרֵיהֶם מִבְּלִי אִישׁ מֵאֵין יוֹשֵׁב. אָמַרְתִּי אַךְ תִּירְאִי אוֹתִי תִּקְחִי מוּסָר וְלֹא יִכָּרֵת מְעוֹנָהּ כֹּל אֲשֶׁר פָּקַדְתִּי עָלֶיהָ אָכֵן הִשְׁכִּימוּ הִשְׁחִיתוּ כֹּל עֲלִילוֹתָם'. וכפי שלמדו חכמים מפסוק זה (יבמות סג.): 'אמר רבי אלעזר בר אבינא, אין פורענות באה לעולם אלא בשביל ישראל, שנאמר הכרתי גוים נשמו פנותם החרבתי חוצותם וכתיב אמרתי אך תיראי אותי תקחי מוסר'. במדרש (תנחומא פרשת מצורע סימן ד) הדברים מפורטים יותר, וכך אומר המדרש: 'וכך אתה מוצא כשחטאו ישראל בקש הקדוש ברוך הוא להגלותן בבת אחת קודם האומות, אלא אמר אם אני מגלה את ישראל תחלה עכשיו נעשין חרפה וקלון לכל האומות, מה עשה הביא סנחריב הרשע על כל האומות והגלה אותן שנאמר (ישעיהו י) ותמצא כקן ידי לחיל העמים, וכתיב (ישעיהו י) ואסיר גבולות עמים ועתודותיהם שוסיתי וישראל רואין שהגליתי את האומות שביניהם ויעשו תשובה ויראו דין שלימה שאני עושה באומות העולם ויראו משפטי אולי יעשו תשובה שנאמר (צפניה ג) הכרתי גוים נשמו פנותם וכתיב בתריה אמרתי אך תיראי אותי תקחי מוסר, כיון שלא עשו תשובה מיד גלו, לפיכך הקדוש ברוך הוא מתרה בהם ומלקה בתיהן כדי שיעשו תשובה שנאמר ונתתי נגע צרעת בבית ארץ אחוזתכם, חזר בו מוטב ואם לאו לוקה בגופו שכן בפרשה אחרת אומר איש איש כי יהיה זב בבשרו, לפי' האבנים לוקות תחלה, חזר בו מוטב ואם לאו בגדיו לוקין שנאמר והבגד כי יהיה בו נגע וגו', חזר בו מוטב ואם לאו מלקה בגופו שנאמר ואיש כי ימרט ראשו עדיין יש במריטת הראש ממש ספק לטמא ספק לטהר, חזר בו מוטב ואם לאו לוקה בשחין שנאמר ובשר כי יהיה בו בעורו שחין ונרפא, שחין גדול ממריטת הראש, חזר בו מוטב ואם לאו לוקה בחמשה מגלבין שאת ספחת בהרת נתק נגע וכל כך למה על שלא חזר בו אמר הכתוב נכונו ללצים שפטים ומהלומות לגו כסילים (משלי יט)'. כלומר אנחנו הסיבה שהכל הגיע, בורא עולם מדבר אלינו. אחד מהרבנים דוקא מאלו שיש להם מעט שייכות לקבלה אמר שהשם קורונה בא לבטא את המלים 'קראו נא', בורא עולם זועק אלינו קראו נא אלי, אני רוצה להושיע אותכם, ואני מנסה להסב את תשומת לבכם. יש על כך משל יפה של אחד המגידים בימינו, בבנין רב קומות נסגר עקב שיפוצים, אולם אחד העובדים נתקע במשרדו באחד מהקומות הגבוהות, בעוד המשרד ננעל הרמטי, והבנין היה סגור הוא הבין כי הוא הולך למות ברעב ובצמא אם מישהו לא יחלץ אותו במהרה, הוא נעמד ליד החלון והתחיל לצעוק לעזרה, אך למטה איש לא שמע אותו. לפתע הבריק בראשו רעיון הוא התחיל לזרוק דולרים כלפי מטה, כדי שאנשים ישימו אליו לב, אולם לאכזבתו הציבור למטה התכופף ואסף בהתלהבות יתירה, אך לא הרים את הראש לבדוק מה מקור השפע הפתאומי. כשהוא ראה שזה לא הולך בטוב, הוא החל לזרוק אבני חצץ שהיו בעציץ ליד החלון, ולפתע כשהתחיל לכאוב לאנשים כולם נרעשו לבדוק מי הוא זה שמציק להם שמכאיב להם, ואז הם סוף סוף שמו לב אליו. בורא עולם שפך לנו שפע של דולרים וכל טוב, אולם אנחנו ראינו בכך משהו טבעי לחלוטין, ולא ראינו צורך להרים את הראש לפנות אל הבורא להודות לו. ואז הבורא שופך עלינו לצערנו משהו מכאיב יותר, כדי שנתעורר. הווה נעצור כעת ניקח מוסר נתעורר, ובכך נעצור את המגיפה, ולא נצטרך חס ושלום משהו כואב יותר. ולכן אין לנו אלא לצעוק לאבינו שבשמים, לחזור בתשובה שלמה כל אחד מה שיוכל ולהתחזק באמונה בה' יתברך. בשורות טובות. אלו דברי הנביא (צפניה ג ו-ז): 'הִכְרַתִּי גוֹיִם נָשַׁמּוּ פִּנּוֹתָם הֶחֱרַבְתִּי חוּצוֹתָם מִבְּלִי עוֹבֵר נִצְדּוּ עָרֵיהֶם מִבְּלִי אִישׁ מֵאֵין יוֹשֵׁב. אָמַרְתִּי אַךְ תִּירְאִי אוֹתִי תִּקְחִי מוּסָר וְלֹא יִכָּרֵת מְעוֹנָהּ כֹּל אֲשֶׁר פָּקַדְתִּי עָלֶיהָ אָכֵן הִשְׁכִּימוּ הִשְׁחִיתוּ כֹּל עֲלִילוֹתָם'. הווה נעצור כעת ניקח מוסר נתעורר, ובכך נעצור את המגיפה. ולכן אין לנו אלא לצעוק לאבינו שבשמים, לחזור בתשובה שלמה כל אחד מה שיוכל ולהתחזק באמונה בה' יתברך. בשורות טובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל