לתרומות לחץ כאן

פסח וכיבוד הורים

שאלה:

שלום כבוד הרב,

רציתי לשאול: אני אישה מאד חרדית ומאד חשוב לי להקפיד על קוצו של יוד. בטח שבפסח.
אני מתגוררת עם הורים מבוגרים דתיים. כל השנים ע"מ למנוע מחלוקות בענינים הקשורים לכשרות בפסח הקפדנו לנסוע למלון כשר למהדרין. השנה זה כמובן לא מתאפשר. אני לא מעונינת להגיע למחלוקות עם אמא שלי בנושא כשרות המטבח . מבחינתי כיבוד הורים ושקט בבית עדיף פי מיליון על הקפדה על חומרות בפסח. השאלה שלי מה לעשות: איך אדע מה חומרה ומה לא. הפניתי אליכם למשל שאלה בנושא כשרות תנור קטן לפסח אך זו רק אחת מעשרות שאלות המתעוררות אצלינו. למשל: אמא שלי לא מוכנה שהמטבח יהיה כשר לגמרי לפסח בבדיקת חמץ וטוענת שרק למחרת היא תפנה את החמץ.
השאלה שלי: האם עדיף שלום בבית וכיבוד הורים גם במחיר של אי הקפדה על כל הענינים בפסח ואפילו אולי להכשל חס ושלום בחמץ או לעמוד על שלי ולדרוש הקפדה על כל ההלכות.

תודה רבה!

תשובה:

שלום וברכה את התנור את יכולה להכשיר, כפי שציינתי אבל את החמץ תפני יום קודם, מה הענין לחכות לרגע האחרון? אבל תעשי זאת בעצמך בלי להטריח את אמא. תסבירי לה כמה זה חשוב לך והיא תבוא לקראתך. העיקר שהמטבח יהיה נקי לפסח, השיש מצופה בנייר כסף, להכשיר את הכיריים ולבשל רק בכלי פסח או שהוכשרו לפסח כדין. והמוצרים שיהיו בכשרות טובה. הדרך למנוע מריבות היא כמה שיותר לקחת אחריות בעצמך, ההורים ישמחו לעזרה ואת תעשי כהבנתך. בהצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל