לתרומות לחץ כאן

מקווה לאשה כשהבעל בבידוד

שאלה:

שלום רב,
אישתי צריכה לטבול ב"ה בימים הקרובים (לפני שבת) ואני צריך להיות בבידוד עד השבת הקרובה (בעקבות שהיה ליד נשא, אני מרגיש טוב ב"ה).
יש לי שתי שאלות:
1) האם כיוון שמצד הסכנה אסור שיהיה שום קורבה עד שיסתיימו ימי הבידוד, מצב זה מוגדר כ"בעלה לא בעיר" וכדאי לדחות את הטבילה עד שאצא מבידוד?
2) אשתי חוששת ח"ו להידבק בנגיף במקווה. מה ניתן לעשות על מנת לצמצם ככל הניתן את סכנת ההידבקות?
תודה רבה, ותזכו למצוות!

תשובה:

שלום וברכה כאשר הבעל יחד איתה בבית לא נהגו לחשוש לכך והיא יכולה לטבול כבר לפני שבת, ולהיפך ראוי שלא תחכה לשבת לטבול, כיון שאין לטבול בליל שבת אלא כשזה יוצא ביום זה או היה הכרח גמור לכך, אך אין לדחות טבילה לשבת. אבל תשמרו על הבידוד ולא לקיים מצות עונה עד שבת, אך ראוי כן להרבות בדברי ריצוי ופיוס, כיון שהאשה זקוקה לכך בפרט לאחר שטבלה ובעלה אינו יכול לקיים מגע עימה. לגבי החששות בטבילה עצמה, היא יכולה ללכת לטבול, יש חיטוי מוקפד במקווה כלור ונקיון יסודי, ואין שום סיכוי להדבק במקוה עצמו, הדבר נבדק היטב על ידי גורמי הבריאות ואין אפשרות להדבק בתוך בור הטבילה. רק את ההכנות מומלץ לעשות בבית לפני כן, כיון שבאמבטיה וכדו' קשה לוודא שיש חיטוי מושלם לאחר כל אשה, ובמקום זה יש בהחלט חשש. למרות החששות יש לציין שבחקירות שמשרד הבריאות בבני ברק גם במקוה גברים שהקפדה הרבה יותר נמוכה לא נמצאו הדבקות. בשורות טובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל