תשעה שסיימו את תפילת השמונה עשרה והעשירי מאריך מאד בתפילתו, האם צריך להמתין עם חזרת הש"ס עד שיסיים? לשון השו"ע סי' קכד ס"ד ואם אין תשעה מכונים לברכותיו "קרוב" להיות ברכותיו לבטלה.
תשעה שסיימו את תפילת השמונה עשרה והעשירי מאריך מאד בתפילתו, האם צריך להמתין עם חזרת הש"ס עד שיסיים? לשון השו"ע סי' קכד ס"ד ואם אין תשעה מכונים לברכותיו "קרוב" להיות ברכותיו לבטלה.
שאלות שנצפות עכשיו:
מאמרים אחרונים
מדריכים הלכתיים
מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?
מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל
תודה על תשובתכם. אינני מצליח להכנס את ההרחבה שלכם בביאור המחלוקת וההכרעות השונות. קשה לי להבין מדוע המשנה ברורה מחמיר כל כך לעשות תנאי שהתפילה תהיה בתורת נדבה, שהרי השו"ע לא כתב שהברכות לבטלה רק כתב שקרוב להיות לבטלה ולמה לוותר על קיום של חובת חזרת הש"ץ?
זו לא כזו חומרא… להצד שיש כאן חשש לבטלה הרי שטוב עשה שחשב שאם זה העיקר להלכה יהיה נדבה…
לשון השו"ע הוא "קרוב להיות וכו'" ולא "חשש". שוב ראיתי בהרחבה שלכם את ההפניה לילקוט יוסף ושם הוא אכן מאריך בנקודה זו.
אם תוכלו לתקן את הקישור
תיקנתי, אינני יודע מה היתה התקלה.
השאר תגובה