שלום כבוד הרבנים
ראיתי שאמרו חז"ל שאדם ישלש לימודו שליש מקרא שליש משנה שליש תלמוד רציתי לשאול זה מחייב מה שאמרו חז"ל שאם כן למה לא עושים כך בישיבות ובכוללים?
שלום כבוד הרבנים
ראיתי שאמרו חז"ל שאדם ישלש לימודו שליש מקרא שליש משנה שליש תלמוד רציתי לשאול זה מחייב מה שאמרו חז"ל שאם כן למה לא עושים כך בישיבות ובכוללים?
שאלות שנצפות עכשיו:
מאמרים אחרונים
מדריכים הלכתיים
מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?
מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל
שלום לרב. זכורני שכשלמדתי סוגיה זו לפני רבות בשנים לא הבנתי את ר"ת שכן זה ממש לא מתקרב לשליש
אין כוונת רבינו תם שכאשר בודקים כמה מן הגמרא מבארים פסוקים זה שליש, אלא הכוונה שהכל בלול מהכל, הרעיון של הגמרא זה לפרש את המשנה שבנויה על פסוקים, וחז"ל מתחילים בפסוקים וממשיכים בטעמים וכו', זה סוג לימוד שהכל בו. כלומר יש לך שתי אפשרויות לגעת בהכל, או שאתה מחלק את זמנך בין הנושאים השונים, או שאתה לומד באופן שהכל מתחיל בשןרש בפסוקים ומשם מסתעף.
שלום לרב
עדיין ברצוני לשאול, היאך אנו סומכים על ר"ת בנידון, כשרבים מבחורי הישיבות אינם קוראים נכון את הפסוקים?
ועוד יותר יש לשאול, היאך ניתן לסמוך על הדברים כשרבים מתלמידי הישיבות אינם מבינים את הדברים כשהם פותחים ספר (המעט שהם יודעים בישיבות שבדקתי הוא לפעמים את הדרשות וההלכות של חז"ל המקומיות, אבל אינם מודעים למטרות ספרי התנ"ך בפני עצמם).
הם לא מקבלים שליטה בכל התנ"ך, ולא יודעים את הנבואות בכללותן, אבל יש להם ידע רחב בתנ"ך, וכיון שצורת הלימוד הזו נצרכת כדי שידעו להבין היטב גמרא וכדי שיהיו אנשי עיון והעמקה ואנשי הלכה, עדיף כך.
שלום, בתכלית הדבר בלימוד גמרא לבד לא הרווחת לימוד הלכה למעשה, וכיצד תלמד על מנת לשמור ולעשות?
השאר תגובה